محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه درون بخشی هماهنگی آغاز طرح ردیابی و درمان بیماران کرونایی در شهرستان اسلامشهر

شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر اولین جلسه درون بخشی هماهنگی آغاز طرح ردیابی و درمان بیماران کرونایی با محوریت تریاژ بیماران در منزل با هدف کاهش انتقال بیماری در این شهرستان را برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر،  در این جلسه که چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹ با حضور دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه و سایر اعضای کمیته تشکیل شد از آغاز این طرح از بخش احمدآباد مستوفی (شامل احمدآباد، حسن آباد خالصه و دو روستای ایرین و چیچکلو) و نحوه اجرای طرح بر اساس برنامه تدوین‌شده صحبت شد.
دکتر تاجیک ابتدا به خلاصه‌ای روند اجرای طرح اشاره کرد و گفت: در بخش اول اجرای این طرح با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان" کمیته صیانت از قرنطینه و حمایت از بیماران مبتلابه کووید-۱۹" مشارکت و همکاری بخشداری، شورا، امام‌جمعه، سپاه و معتمدین محلی جلب شد و در مرحله اطلاع‌رسانی که از مهم‌ترین واصلی گام و مرحله‌ها عنوان می‌شود بایستی از کانال‌های ارتباطی و ظرفیت‌های موجود برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم که در این راستا نیز همکاری بخشداری، شورای شهر و شهرداری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
در مرحله بعد با شناسایی و غربالگری بیمارانی که از این طریق در طرح مشارکت کرده‌اند با حضور همیاران سلامت به بیماران شناسایی‌شده و خانواده‌های ایشان با توجه به اولویت کمک‌های لازم انجام می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط و بخصوص مردم بتوانیم گام مؤثری در پیشبرد اهداف برنامه و قطع زنجیره بیماری برداریم.
در حاشیه این جلسه نظرات سایر اعضای کمیته در خصوص مراحل اجرای برنامه نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت.

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *