محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه کمیته بین بخشی زئونوزها در شهرستان اسلامشهر

واحد بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر به مناسبت فرارسیدن هفته زئونوزها، جلسه کمیته بین بخشی را با محوریت حیوان گزیدگی و هاری، سالک، تب خونریزی دهنده‌ی کریمه‌ی کنگو و تب مالت و حضور نمایندگانی از ادارات مرتبط برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، مهشید کریمی، کارشناس بیماری‌های واگیر و کارشناس زئونوزهای شبکه در خصوص این جلسه که یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در محل سالن اجتماعات شبکه برگزار شد گفت: درابتدای جلسه دکتر سید حسن خوشرو، کارشناس مسئول واحد بیماری‌های واگیر شبکه ضمن خوش‌آمد گویی به مدعوین اهداف جلسه را بیان کرد در ادامه دکتر عباس امیراحمدی، معاون شبکه در خصوص اهمیت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان توضیح داد.
در بخش دیگری از جلسه کریمی آماری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در سطح شهرستان ارائه کرد و با اشاره به  افزایش موارد حیوان گزیدگی در شهرستان و استراتژی حذف هاری در سگ‌ها تا سال ۲۰۳۰، خواستار همکاری ارگان‌های زیربط به‌منظور کاهش بروز حیوان گزیدگی شد. 
وی همچنین با اشاره به بروز دو مورد سالک در شهرستان با توجه به مشکوک بودن به انتقال محلی، خواستار اقدامات لازم در جلوگیری از شیوع این بیماری شد. 
دکتر خوشرو ضمن بررسی مصوبات صورت‌جلسه ی کمیته‌ی قبلی زئونوزها، در مورد دفع صحیح زباله و جلوگیری از انباشت نخاله‌های ساختمانی به‌عنوان زیستگاه پشه خاکی، به منظور جلوگیری از شیوع سالک خواستار همکاری شهرداری، محیط‌زیست، اداره‌ی جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان شد و بر نظارت صحیح بهداشت محیط در این قضیه تأکید کرد. 
دکتر ابراهیمی، مسئول برنامه‌ریزی مدیریت پسماند شهری، به‌عنوان راهکار جدید، به ایجاد ایستگاه میانی پسماندها در شهرستان و انتقال از ایستگاه میانی به ایستگاه نهایی پسماند اشاره کرد.  
در این جلسه از ادارات آموزش‌وپرورش اسلامشهر و چهاردانگه خواسته شد تا به آموزش دانش آموزان و خانواده‌های آنها با همکاری شبکه‌ی بهداشت، جهت پیشگیری از حیوان گزیدگی توجه بیشتری شود.
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *