محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری نشست صمیمانه مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با تعدادی از اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته ملی سلامت

در راستای برنامه‌های هفته ملی سلامت با محوریت شعار این هفته " سلامت برای همه با پزشکی خانواده"، مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با تعدادی از خبرنگاران شهرستان نشست صمیمانه‌ای را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این نشست که یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در دفتر مدیرت برگزار  شد دکتر علیرضا عباسی، مدیر شبکه در ابتدا ضمن خیرمقدم در راستای هفته ملی سلامت و اهداف و برنامه‌های این هفته صحبت کرد و گفت: سلامت با همکاری‌های بین بخشی و توجه شهروندان به مقوله سلامت محقق می‌شود. درواقع با تدابیر پیشگیرانه مانند خود مراقبتی و رفتارهای سلامت‌محور و ارتقای سواد سلامت می‌توان هزینه‌های درمانی را کاهش داد. 
وی در ادامه به ارائه رایگان خدمات بهداشتی در سطح یک در واحدهای بهداشتی اشاره کرد و افزود: این خدمات مراقبت‌های پیش از بارداری، بارداری، نوزادی و کودکی، نوجوانی، جوانان، میان‌سالی و سالمندی است. تعداد خدماتی که در طول سال ۱۴۰۱ به گروه‌های مختلف در واحدهای بهداشتی تحت پوشش این شبکه ارائه شد ۳٬۵۹۵٬۰۴۵ بوده است. تعداد ۲۴۵ هزار ویزیت و مراقبت پزشک در سامانه الکترونیک سلامت و در بخش دندانپزشکی با توجه به فعالیت دو کلینیک تخصصی دندانپزشکی قائمیه و باغ فیض بیش از ۸۴٬۷۰۰ خدمت ثبت‌شده است.
دکتر عباسی در بخش دیگری از صحبت‌ها به تعداد موارد بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تعداد موارد پلمپ، اخطار و معدوم‌سازی های انجام‌شده و تعداد بازدید، اخطار و پلمپ در حوزه بهداشت محیط اشاره کرد و افزود: طرح سلامت نورزی یکی دیگر از برنامه گسترده در حوزه بهداشت محیط است که از 25 اسفند ۱۴۰۱ تا 15 فروردین ۱۴۰۲ به‌صورت فعال با حضور کارشناسان بهداشت محیط انجام شد. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان با توجه به اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در چند استان کشور از آغاز اجرای این برنامه به‌صورت پایلوت در بخش چهاردانگه این شهرستان خبر داد و گفت: مشارکت پزشکان، بیمه و عموم مردم در اجرای این برنامه بسیار حائز اهمیت است. 
در خصوص میزان مشارکت مردم در امر ارتقای سلامت، دکتر عباسی به بحث اعتمادسازی با بروز رسانی دستورالعمل‌ها اشاره کرد و گفت: عموم مردم با توجه به هدف اصلی وزارت بهداشت که دسترسی عادلانه مردم به‌سلامت است مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه یا خانه‌های بهداشت محل سکونت خود و ثبت‌نام در سامانه الکترونیک سلامت هست.
وی در پایان به سواد سلامت به‌عنوان بخشی از فرهنگ هر کشور و به آموزش سلامت به‌عنوان وظیفه اصلی کادر بهداشت اشاره کرد.  
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *