محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری وبینار آموزشی با موضوع تغذیه صحیح در دوران شیوع کرونا ویژه دبیران مدارس و کارکنان آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر

واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان و در راستای ارتقای سلامت گروه هدف برنامه با محوریت آشنایی با تغذیه مناسب در دوران کرونا جلسه آموزش مجازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این جلسه آموزشی که شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از طریق فضای اسکای روم ویژه دبیران و کارکنان آموزش‌وپرورش شهرستان و در راستای برنامه‌های هفته سلامت با شعار «ساخت جهانی عادلانه و سالم برای همه» برگزار شد لیلا شیرزاد، کارشناس تغذیه شبکه در خصوص اهمیت تغذیه صحیح در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹ صحبت و  سپس نکاتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا همچنین در زمان ابتلا و دوران نقاهت پس از بیماری بیان کرد.
وی در ادامه افزود: در دوران این بیماری اشتهای بیمار کاهش پیدا می‌کند و به دلیل عدم دریافت مواد مغذی کافی، احتمال بروز سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی‌ها افزایش می‌یابد و لازم است همه بهبودیافتگان به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر همچون کودکان، مادران باردار و شیرده، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن مانند سل، سرطان، دیابت، فشارخون بالا و... تحت نظر و مراقبت ویژه‌ی تغذیه‌ای قرار بگیرند. در دوران نقاهت اشتها افزایش‌یافته و این زمان بهترین فرصت برای جبران کمبود آ ب و الکترولیت‌ها، ویتامین‌ها، پروتئین و انرژی موردنیاز بدن است که در طول بیماری به دلیل افزایش نیاز به مواد مغذی و مقوی و آب و الکترولیت‌ها ناشی از سوخت‌وساز بالا بدن و درعین‌حال بی‌اشتهایی ناشی از بیماری به میزان لازم و کافی تأمین و جذب نشده است.
شیرزاد در پایان نیز به دلیل ارتباط بسیار چاقی و اضافه‌وزن با وخامت شرایط بیماران مبتلابه کرونا، بر لزوم اجرای دقیق برنامه‌ی ایران اکو و پیشگیری از چاقی کودکان و نوجوانان تأکید کرد و به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داد. 
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

جلسه مجازی (وبینار) با موضوع تغذیه صحیح در دوران شیوع کرونا ویژه دبیران مدارس و کارکنان آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر جلسه مجازی (وبینار) با موضوع تغذیه صحیح در دوران شیوع کرونا ویژه دبیران مدارس و کارکنان آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *