محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری پویش سلامت دهان و دندان 17 تا 19 اردیبهشت

معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از 17 تا 19 اردیبهشت در سطح کشور توسط معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، دکتر امیر حسین حاجی فتاحی کارشناس مسئول واحد دهان و دندان این شبکه در خصوص این خبر گفت: در بخشنامه این معاونت به معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص های سلامتی، تاکید شده است.
وی در ادامه افزود: تاثیر دو سویه بیماری های دهان و دندان و دیابت، نقش بیماری های دهان و دندان در بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است.
بیماری های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری های غیرواگیر شناخته می شود. لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری های دهان و دندان و سایر بیماری ها به کنترل هر دو دسته بیماری ها کمک می کند.
دکتر فتاحی در خصوص این پویش اظهار داشت که در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم؛ زمان برگزاری آن 17 تا 19 اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شده است و این فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می شود.
این کارشناس مسئول در پایان مصاحبه گفت : شعار روز اول ( 17 اردیبهشت)، «دهان دریچه سلامت»، 18 اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و روز 19 اردیبهشت نیز «نقش سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» عنوان شده است. در همین حصوص برای انجام برنامه های آموزشی و خدماتی برای گروه های هدف انجام شده است .
دکتر فتاحی همچنین یادآور شد: در راستای سلامت دهان و دندان گروه های هدف بویژه مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال و ... خدمات مربوط به دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان در حال ارائه است.

محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی