محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری کمیته درون بخشی پیشگیری از خودکشی در شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

واحد سلامت روانی،اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر اولین کمیته درون بخشی پیشگیری از خودکشی را در سال1402 در ستاد شبکه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر،  اولین کمیته داخلی پیشگیری از خودکشی سه شنبه22 فروردین 1402 با حضور دکتر علیرضا عباسی، مدیر شبکه واعضاء کمیته داخلی شبکه برگزار شد.

در ابتدا دکترعباسی پیرامون توسعه همکاری درون بخشی در زمینه اجرای برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی ، بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده در شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر و تحلیل وضعیت موجود در شهرستان مواردی را بیان کرد .

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، خودکشی سیزدهمین علت مرگ در جهان و سومین علت منجر به مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۳۴ سال است، تصریح کرد: میزان خودکشی در طی۵۰ سال اخیر سیر صعودی داشته، این در حالی است که در بسیاری از کشورها به علت ملاحظات فرهنگی و قومی آمار واقعی خودکشی اعلام نمی‌شود و بسیاری از افراد و خانواده‌ها به دلیل انگ اجتماعی وقوع خودکشی را انکار می‌کنند و به حوادث نسبت می‌دهند.

دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی،اجتماعی و اعتیاد شبکه ادامه داد: آنچه موضوع خودکشی و پرداختن به آن را مهم می‌کند، درد و رنجی است که خانواده به دنبال این اتفاق متحمل می شود. در پایان جلسه ضمن اتفاق نظر در زمینه نیاز به انجام اقدامات مورد نیاز برای پیشگیری از این معضل اجتماعی کارشناس مسئولان نقطه نظرات خود را در جهت بهبودی اجرای برنامه ها ارائه دادند.

 

کبرا قلی زاده
تهیه کننده:

کبرا قلی زاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *