محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

تقدیر امام جماعت شهرستان اسلامشهر از مراقب سلامت و بهورز نمونه در راستای برنامه جوانی جمعیت

از یکی از مراقبین سلامت و بهورزان فعال در برنامه جوانی جمعیت با محوریت افزایش فرزند آوری در میان خانوارهای تحت پوشش با حضور امام جماعت شهرستان تقدیر شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، مریم دریایی پور، کارشناس برنامه جوانی جمعیت در خصوص این خبر گفت: در راستای برنامه جوانی جمعیت از فرزانه مظفری، بهورز خانه بهداشت چیچکلو و فاطمه موسوی قمر، مراقب سلامت پایگاه شماره ۳ چهاردانگه که در افزایش فرزند آوری در سال ۱۴۰۲ مؤثر بوده‌اند با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علمی خواه  امام جماعت شهرستان تقدیر شد.
حاج‌آقا علمی خواه در این مراسم گفت: در دهه‌های اخیر میزان باروری در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و برخی کشورهای رو به توسعه ازجمله ایران، به زیر سطح جایگزین (کمتر از دو فرزند به ازای هر زن) کاهش‌یافته است. آگاهی نسبت به مخاطرات سالمندی جمعیت کشور، چند سالی می‌شود که سیاست‌گذاران را به تکاپو انداخته که در همین خصوص هم سیاست‌های تشویقی متعددی در نظر گرفته‌شده است. بر اساس اعلام وزارت صمت، در سال گذشته پنجاه درصد از تخصیص خودروی کشور از طریق قرعه‌کشی به طرح جوانی جمعیت اختصاص یافت و تسهیلات قرض‌الحسنه نیز برای فرزند آوری در نظر گرفته شد. بااین‌حال، این تدابیر تغییرات مؤثری درزمینهٔ فرزند آوری ایجاد نکرد.
وی در ادامه افزود: از نگاه ناظران تنها سیاست‌های تشویقی در این حوزه کارساز نیست و باید سیاست‌های حمایتی در اولویت دستگاه اجرایی قرار گیرد؛ سیاست‌هایی چون حمایت مالی و بیمه‌ای از زوج‌های نابارور که می‌تواند در قیاس با اقداماتی چون محدود کردن امکانات پیشگیری از بارداری، راهکاری معقول‌تر برای افزایش جمعیت باشد.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر