محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

توزیع بسته‌های آموزشی با عنوان «روزه‌داری و دیابت» در مراکز محیطی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

بسته‌های آموزشی روزه‌داری و دیابت تهیه‌شده از مرکز تحقیقات دیابت پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه با مشارکت واحد آموزش و ارتقای سلامت و واحد بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، همزمان با ماه مبارک رمضان توزیع بسته‌های آموزشی مربوط به روزه‌داری و دیابت در مراکز محیطی تحت پوشش این شبکه انجام شد.
خدیجه خانکی، کارشناس واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه در این خصوص گفت: آگاهی از اثرات روزه‌داری بر جسم و روان انسان اهمیت زیادی دارد. این امر بخصوص در مورد بیماری‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد چراکه پزشکان با سؤال های گوناگون افراد جامعه ازجمله بیماران دیابتی، قلبی عروقی، ریوی و...مواجه می‌شوند که آیا می‌توانند روزه‌بگیرند؟ آیا خطری آنان را تهدید نمی‌کند؟ و...
به  همین منظور مجموعه کتابچه‌ها ی روزه‌داری و سلامت  که با زبانی ساده و با استفاده از آخرین اطلاعات و تحقیقات موجود روزه‌داری، جهت بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه در ارتباط با اثرات روزه‌داری ماه رمضان بر عملکرد قسمت‌های مختلف بدن در سلامتی و بیماری و راه‌های مقابله با برخی مشکلات احتمالی ناشی از آن توسط پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه تدوین‌شده است.
وی در ادامه افزود:  توزیع بیش از ۱۰۰ بسته آموزشی شامل کتابچه‌های آموزشی روزه‌داری برای عموم، مجموعه کتابچه‌های آموزش دیابت برای بیماران و مجموعه کتابچه‌های آموزشی بیماری‌های تیروئید در مراکز محیطی توزیع شد و هدف از تهیه و توزیع این بسته‌ها با اولویت روزه‌داری و مباحثی چون روزه‌داری، بارداری و شیردهی، کم خونی و انعقاد خون، غدد درون‌ریز و... برای عموم مردم و عناوین دیابت مانند تغذیه در دیابت، بیماری‌های قلبی – عروقی و دیابت و...برای بیماران دیابتی است.
خانکی در پایان‌بر توصیه نهایی به بیماران برای مشورت با پزشک خود تأکید کرد.

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *