محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

فعالیت‌های شبکه مرکز بیماری‌های رفتاری در راستای بزرگداشت هفته جهانی ایدز در شهرستان اسلامشهر

مرکز بیماری‌های رفتاری در راستای بزرگداشت هفته جهانی ایدز با شعار "همبستگی جهانی، مسؤولیت مشترک" با توجه به جهانی بودن اپیدمی بیماری کرونا و تأثیر آن بر زندگی و معیشت افراد جامعه، اقداماتی در این راستا انجام دادند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، هرسال اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز نام‌گذاری شده است در سال ۲۰۲۰ نیز توجه جهانی بر اپیدمی کووید ۱۹ و تأثیر آن بر زندگی و معیشت  افراد متمرکز است. حذف انگ و تبعیض، توجه به عموم افراد جامعه جهت دریافت خدمات سلامت بر اساس رویکردهای عدالت محور و از کلیدهای اصلی مواجه با اپیدمی‌هایی از قبیل کووید ۱۹ و اچ ای وی می‌باشد. در همین راستا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و درمانی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مرکز مشاوره‌ای بیماریهای رفتاری شبکه در خصوص اطلاع رسانی روز جهانی ایدز برنامه ریزی‌هایی انجام و در این راستا جلسه آموزشی برای گروهی از بانوان آرایشگر شهرستان برگزار شد. 
معصومه جانمحمدی، روانشناس مرکز مشاوره در این جلسه به تعریف HIV  و راه‌های انتقال و پیشگیری از ابتلا به آن پرداخت و به تعریف مرکز مشاوره و فعالیت‌های آن نیز اشاره کرد.
برگزاری جلسه‌ی آموزشی برای داوطلبین مشاوره‌ی ازدواج به‌صورت زوج زوج، برگزاری مسابقه‌ی نقاشی و نگارش به‌صورت مجازی با موضوع HIV  و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن برای دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی مدرسه‌ی  دخترانه‌ی مکتب احرار و اهدای جایزه به بهترین اثر، تهیه بسته‌ی حمایتی توسط جمعی از خیرین و اهدا آن به مددجویان مرکز مشاوره، اهدا 30 کارت هدیه به ارزش هرکدام ۱۵۰٬۰۰۰ تومان با مشارکت بانوی خیر و توزیع آن بین مددجویان مرکز و تهیه چند جفت کفش و هدیه برای فرزندان خانواده  های مبتلابهHIV  نیز دیگر اقدامات این مرکز بوده است. 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *