محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

گزارش جلسه آموزشی خود مراقبتی در اختلال افسردگی در خانه فرهنگ فدک در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر کارگاه آموزشی تحت عنوان "خود مراقبتی در اختلال افسردگی" در خانه فرهنگ فدک برگزار کرد.

گزارش جلسه آموزشی خود مراقبتی در اختلال افسردگی در خانه فرهنگ فدک در شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، فاطمه شعبانی، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد در این کارگاه  که چهارشنبه اول دی ۱۴۰۰ برگزار شد گفت: اضطراب، نگرانی، ترس از ابتلا به بیماری، قرنطینه، مشکلات اقتصادی و ترس از بیکارشدن، همه و همه باعث شده است که بسیاری از شهروندان در پاندمی کرونا دچار افسردگی شوند. آن طور که در تحقیقات آمده است، ابتلا به افسردگی بعد از بهبود از کرونا فراوانی زیادی دارد و از هر پنج فردی که بیماری کرونای او بهبود پیداکرده است، یکی مبتلابه افسردگی میشود.
وی در ادامه جلسه تعریفی از افسردگی و علائم آن  نظیر  احساس غمگینی، عدم لذت از فعالیت‌های موردعلاقه، اختلال در خواب و اشتها، کاهش انرژی، عدم تمرکز، استرس، احساس بی‌ارزشی، افکار منفی در مورد مرگ و خودکشی به شرکت‌کنندگان ارائه کرد و اظهار داشت که اقداماتی نظیر فعال بودن، صحبت با دیگران، خود مراقبتی و چالش با افکار منفی می‌تواند منجر به احساس بهتر در افراد شود.
در پایان جلسه درمان‌های لازم برای افسردگی ازجمله دارودرمانی و روان‌درمانی مطالبی عنوان و بر مصرف داروها به‌صورت منظم و تحت نظر پزشک معالج تأکید شد.

 

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *