محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

آغاز برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ری

شبکه بهداشت ری هم‌زمان با آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های متنوعی را در سطح شهرستان ری اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، هفته مبارزه با مواد مخدر، از پنجم تیرماه آغاز می‌شود. هدف از نام‌گذاری این هفته، حساس کردن مردم نسبت به موضوع اعتیاد است. معضلی که می‌تواند خطرات و ضررهای جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.
سهیلا پناهی کارشناس مسئول واحد سلامت روان در این رابطه گفت: آشنایی با خطرات مواد مخدر و مشکلات آن، اولین گام برای مقابله با این معضل اجتماعی است، به همین دلیل در این هفته که به نام مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شده است، برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای را در دست اجرا دارد.
برپایی جلسات آموزشی در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی، هماهنگی با سازمان‌های مختلف به‌منظور برگزاری جلسات آموزشی با کمک شبکه شهرری، آموزش به مددجویان ندامتگاه‌های شهرستان و برپایی جلسه در فرهنگسراها از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.
پناهی آموزش به جوانان را مهم‌ترین برنامه شبکه در این هفته دانست و گفت: آشنایی جوانان و نوجوانان با خطرات مواد مخدر و محرک بسیار مهم است؛ زیرا نوجوانان به دلیل حس کنجکاوی و جوانان به خاطر روحیه ماجراجویی خود تمایل به استفاده از مواد مخدر رادارند و وظیفه ماست تا به آنان بیاموزیم که مصرف یک‌بار این مواد نیز می‌تواند فاجعه‌بار باشد.
خبر: شریفی
عکس: آرشیو

سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی