محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

اجرای طرح جهادی معاینات پزشکی دانش آموزان بخش کهریزک

طرح جهادی معاینات دانش آموزان بخش کهریزک با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و اداره آموزش و پرورش منطقه در دبیرستان سعادت کهریزک اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز یک شنبه 30 مردادماه و با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه کهریزک و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، اردوی جهادی معاینات پزشکی ویژه دانش آموزان بخش کهریزک در دبیرستان سعادت انجام شد.

فاطمه شفیعی کارشناس سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش منطقه کهریزک در این خصوص گفت: اردوی جهادی با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه کهریزک و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری انجام و خدماتی شامل معاینات پزشکی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، دهان و دندان، مشاوره تغذیه و روان، اندازه گیری قد و وزن، آموزش های بهداشت فردی و ... به دانش آموزان ارائه شد. 

در این طرح دانش آموزان خانواده های کم برخوردار روستاها و شهرهای تحت پوشش اداره آموزش منطقه کهریزک از قبل توسط مدارس شناسایی و برای انجام معاینات دعوت و در صورت نیاز به خدمات تخصصی به سطوح بالاتر ارجاع می شوند.

معصومه ادریسی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: براساس هماهنگی بعمل آمده میان اداره آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و در قالب اردوهای جهادی معاینات پزشکی در تمام ادارات آموزش و پروش شهرستان ری انجام می شود.

وی ادامه داد: اولین اردوی جهادی معاینات پزشکی دانش آموزان شهرستان ری، روز شنبه 8 مرداد در حسن آباد فشافویه، امروز یک شنبه 30 مرداد در کهریزک و در تاریخ های 6 و 13 شهریور به ترتیب در ناحیه های 1 و 2 شهرستان ری انجام خواهد شد.

در این طرح جهادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با نیروهای پزشک، دندانپزشک و دستیار دندانپزشک، کارشناسان سلامت روان و تغذیه حضور دارد و در کنار معاینه و مشاوره، خدماتی همچون وارنیش فلوراید توسط دندانپزشک انجام می شود، همچنین شامپو پرمترین در اختیار دانش آموزان دارای بیماری پدیکلوز قرار می گیرد

کلمات کلیدی
حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *