محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

بازدید معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر شهرستان ری از خانه مشارکت منطقه 17 تهران

نمایندگان شهرداری باقرشهر شهرستان ری از خانه مشارکت منطقه 17 تهران، واقع در مرکز مهرگان مرکز بهداشت جنوب تهران بازدید و در جلسه مشترکی در جریان فعالیت های خانه های مشارکت قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز یک شنبه 22 آبان ماه 1401امیر محبی، معاون فرهنگی اجتماعی، اصغر قنبری، مسئول سلامت، حجت عظیمی، مسئول آسیب های اجتماعی شهرداری باقرشهر و با حضور دکتر ناهید جولائیها، مسئول واحد سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد، دکتر مریم اثنی عشری مسئول واحد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت شبکه بهداشت ری، زهرا مرتضوی، نماینده معاونت بهداشت، در راه اندازی خانه های مشارکت مردم در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فرح شاه محمدی، مسئول واحد سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب و محسن آقاجانی رئیس خانه مشارکت منطقه 17 تهران و سایر اعضای خانه مشارکت از فعالیت های خانه مشارکت منطقه 17 واقع در مرکز سامان مرکز بهداشت جنوب تهران بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید و جلسه مشترک، زهرا مرتضوی، نماینده معاونت بهداشت، در راه اندازی خانه های مشارکت مردم در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ارائه گزارش کامل فعالیت های خانه مشارکت مردم منطقه 17 گفت: اعضای این خانه مشارکت برخاسته از متن مردم و از معتمدین منطقه هستند، افرادی که با دغدغه، احساس مسئولیت و برای خدمت وارد شده اند و تاکنون تاثیرات بسیار زیادی در حوزه های مخلف بهداشت، سلامت و ... منطقه داشته اند.

امیر محبی، معاون فرهنگی اجتماعی ضمن قدردانی فرصت این بازدید و جلسه مشترک از خانه مشاکت های منطقه 17 و ارزیابی مثبت فعالیت های این خانه گفت: تجربه مشارمت مردم در فرایندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدیریت شهری بسیار موثر و راه گشاست و در صحنه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... کشور هرجا مردم در میدان بوده اند نتایج بهتری حاصل شده است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های باقرشهر از جمله جمعیت، وسعت، مهاجرپذیری این شهر، وجود صنایع بزرگ در منطقه که عوارضی را هم بر باقرشهر تحمیل کرده است، گفت: شهرداری باقرشهر همه تلاش خود را برای ایجاد محیطی مطلوب برای زندگی شهروندان به کار بسته است.

معاون فرهنگی اجتماعی ابراز امیدواری کرد با الگو گیری از فعالیت های خانه مشارکت منطقه 17 تهران و تاسیس خانه مشارکت در باقرشهر بتوانیم گام موثری برای جلب مشارکت بیشتر شهروندان باقرشهر در حوزه های مختلف بخصوص بهداشت و سلامت داشته باشیم.

دکتر مریم اثنی عشری نماینده شبکه بهداشت ری در راه اندازی و گسترش خانه های مشارکت مردمی در شهرستان ری گفت: هدف از تشکیل خانه های مشارکت مردم در سلامت ، تصمیم گیری با ساختارهای مردم نهاد است.

وی ادامه داد: توجه به نیازهای واقعی مردم شهرستان باعث ارتقای توانمندسازی مردم در ارتقای سلامت خود و محیط و ارائه خدمات بیشتر به گروههای مردمی به ویژه گروههای آسیب پذیر و مشارکت آنان است. مشارکت مردم در برنامه های توسعه و سلامت به سبب شناسایی بهتر نیازهای سلامت جامعه، به پایداری و استمرار برنامه های سلامت کمک کرده و با تشکیل خانه های مشارکت در مناطق مختلف شهرستان ری با همکاری و همیاری دستگاه های مختلف شهرستان ری با حمایت فرمانداری شهرستان ری می توان شاهد افزایش مشارکت و رضایتمندی مردم بود.

 

کلمات کلیدی
حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *