محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع حفظ عادات غذایی ماه رمضان در شبکه بهداشت شهرستان ری

این جلسه آموزشی به همت مرکز سلامت جامعه عظیم‌آباد و باهدف آموزش اهمیت رعایت عادات غذایی ماه مبارک رمضان در کل سال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، هانیه ولایتی کارشناس تغذیه مرکز عظیم‌آباد در این جلسه برای مراجعین صحبت کرد.
وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه به دلیل روزه‌داری بسیاری از عادات نادرست غذایی کنار گذاشته می‌شود که بهتر است به‌منظور حفظ سلامتی تلاش کنیم روش صحیح تغذیه را در طول سال رعایت کنیم.
ولایتی ادامه داد: در ماه مبارک مصرف غذاهای آماده و فست فودها به حداقل می‌رسد، ریزه‌خواری نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم در ساعات محدودی که مجاز به خوردن هستیم، بهترین و مفیدترین خوراکی‌ها را بخوریم که اگر تلاش کنیم این عادات به روش تغذیه ما تبدیل شود، گامی بزرگ دررسیدن به‌سلامتی برداشته‌ایم.
در ادامه این جلسه هانیه ولایتی در مورد اهمیت استفاده از مواد مغذی و پرانرژی در دهه آخر ماه مبارک صحبت کرد و گفت: در ده روز آخر ماه مبارک به دلیل تحلیل رفتن ذخایر بدن، روزه‌داری مشکل می‌شود؛ بنابراین توجه به تغذیه مناسب و صحیح در این روزها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که باید به آن توجه خاصی شود./ق

سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی