محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

برگزاری جلسه آموزشی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه شهرری

در این جلسه مطالبی همچون خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی و لزوم ارجاع افراد واجد شرایط برای انجام تست فیت آموزش داده شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، جلسه آموزشی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، چهارشنبه سوم خردادماه با حضور مراقبین سلامت شاغل در مراکز و پایگاه‌های سلامت شبکه شهرری تشکیل شد.
در این جلسه معصومه قشقایی در مورد اهمیت آموزش خطر سنجی سکته‌های قلبی و مغزی با حاضران صحبت کرد. وی با تأکید بر لزوم آشنایی همه مردم با علائم اولیه سکته گفت: آموزش به مردم چند بخش دارد. ابتدا باید با آموزش شیوه‌های سبک زندگی سالم، عوامل خطر را کاهش داد و در مرحله بعد با آموزش علائم ابتدایی سکته‌های قلبی و مغزی به مردم بیاموزیم که در صورت بروز این علائم سریعاً به یک مرکز درمانی مراجعه کنند.
در ادامه نسرین سبزه خواه در مورد تست تشخیص سریع سرطان روده صحبت کرد. سبزه خواه با اشاره به اهمیت انجام تست‌های غربالگری گفت: بسیاری از سرطان‌ها با تشخیص سریع و به‌موقع قابل‌درمان است. تست فیت به‌منظور شناسایی سریع سرطان روده بزرگ طراحی‌شده و هم‌اکنون به‌صورت رایگان در مرکز سلامت جامعه بدر برای افراد بالای پنجاه سال انجام می‌شود.
در این جلسه مقرر شد تا مراقبین سلامت ضمن آموزش، افراد واجد شرایط و در معرض خطر را به پزشک و سطوح بالاتر مراقبت‌های بهداشتی ارجاع دهند.
خبرنگار: سعیده شریفی

 

سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی