محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

به دنبال اجرای طرح ضربت در ایام نوروز

سیصد و پنجاه کیلو مواد غذایی فاسد توسط شبکه بهداشت شهرری کشف و معدوم شد

تیم‌های بهداشت محیط شبکه شهرری که کار بازدید و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی را بر عهده داشتند، 350 کیلو مواد غذایی فاسد را کشف و معدوم کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، طرح ضربت واحد بهداشت محیط از اول اسفندماه آغاز شد.
نظارت دقیق بر اماکن تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مهم‌ترین برنامه کارشناسان در این برنامه بود. بازرسان باهدف تأمین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی طبق برنامه منظمی از واحدهای مختلف صنفی بازدید کرده و در همین نظارت‌ها موفق به کشف سیصد و چهل‌ونه کیلوگرم مواد غذایی فاسد شده که پس از طی مراحل قانونی نسبت به معدوم‌سازی آن‌ها اقدام کردند.
در همین مدت 3 هزار و 947 بازدید از اماکن مختلف انجام شد. بیشترین بازدیدها از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بوده و پس‌ازآن بازدید از اماکن عمومی و بین‌راهی در اولویت‌های دوم و سوم قرار داشت.
نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، آب استخر و مواد غذایی بخش دیگری از فعالیت‌های بازرسان شبکه بود. قریب به صد مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی و دویست مورد نمونه‌برداری از آب نیز در همین مدت انجام شد.
هفت‌صد و سی‌وهشت مورد کلر سنجی آب نیز باهدف نظارت بر سلامت آب مصرفی شهروندان انجام شد که خوشبختانه نودونه درصد نمونه‌ها از کلر کافی برخوردار بود./ق
خبرنگار: سعیده شریفی

 

سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *