محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

لیست اخبار صفحه :49
12 شهریور روز بهورز

12 شهریور روز بهورز

به مناسبت 12 شهریور روز گرامی داشت بهورز گوشه از فعالیت های بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری را در مقابله با بیماری کرونا در اين فيلم می بینید.

فرزانه فرد: شناسایی موانع ایجاد رفتارهای بهداشتی مردم بسیار اهمیت دارد

فرزانه فرد: شناسایی موانع ایجاد رفتارهای بهداشتی مردم بسیار اهمیت دارد

کارشناس مسئول آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان ری در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برنامه خودمراقبتی پایه گذار هر خانه یک پایگاه سلامت است، که در آن از هر خانوار یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب و آموزش های لازم را به خانواده خود منتقل می کند. برای مقابله با کرونا کارکنان ادارات دولتی و بخش خصوصی را آموزش دادیم. همزمان با غربالگری از طریق سامانه 4030 راه های مقابله با کرونا هم به مردم آموزش داده می شد. نمی توان منکر نقش فضای مجازی و فناوری های نوین و تاثیر آن بر زندگی شد و ما از این طریق به مخاطبان خود در حجم وسیع و سرعت بالاتری آموزش ها را منتقل می کردیم. شیوه نامه های بهداشتی تدوین شده از طرف وزارت بهداشت را با توجه به گروه هدف، در اوایل به صورت حضوری و بعد از آن به صورت مجازی اطلاع رسانی می کردیم. عادت به دورهمی و مهمانی های زیادی داریم و این سخت است که خانواده ها از یکدیگر دور هستند.

فرحناز ثابتی: کرونا یک مساله جدی اجتماعی است و ما نیازمند یک رویکرد اجتماعی در مواجه با آن هستیم

فرحناز ثابتی: کرونا یک مساله جدی اجتماعی است و ما نیازمند یک رویکرد اجتماعی در مواجه با آن هستیم

کارشناس مسئول آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از نقاط قوت در زمان شیوع کرونا همدلی بسیار زیادی بود که بین کارکنان دیده می شد. اولین قدم آگاه سازی فعالیت های کووید 19 را از نیمه بهمن آغاز کردیم و با اعلام موارد اولیه ابتلا در ایران منسجم تر و با برنامه ریزی بیشتری کار را ادامه دادیم. از ابتدای اسفند کلاس های آموزشی گروهی را لغو و با روش های مختلف دیگری از جمله رسانه های مجازی و اتوماسیون اداری و ... استفاده کردیم. نقش مراکز علمی و دانشگاهها در تولید محتوای معتبر و علمی مرتبط با کووید 19 بسیار مهم است و مردم نیز باید به استفاده از منابع رسمی و علمی حساس باشند. موازی کاری و جزیره ای عمل کردن در مدیریت بحران ها آسیب می زند. با شروع پویش من ماسک می زنم شاهد افزایش حساسیت موضوع و استفاده بیشتر مردم از ماسک بودیم. کرونا یک مساله جدی اجتماعی است و وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند آن را کنترل کند. تک تک مردم در حل این مشکل موثرند، موضوعی که با یکپارچگی قابل حل است.

 زینب ایمانی: شناسایی و بررسی راه هایی که مردم سواد سلامت خود را از آن کسب می کنند بسیار مهم است

زینب ایمانی: شناسایی و بررسی راه هایی که مردم سواد سلامت خود را از آن کسب می کنند بسیار مهم است

کارشناس مسئول آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از نقاط قوت در زمان شیوع کرونا همدلی بسیار زیادی بود که بین همکاران دیده می شد. اولین قدم آگاه سازی مردم در خصوص بیماری بود و می بایست آنها را ترغیب می کردیم بیش از گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنند. با همکاری واحدهای مختلف ستادی کارکنان را آموزش دادیم و مهارت های آنها را در خصوص کووید 19 افزایش دادیم. از گروه های هدفی مانند کارکنان ادارات،‌ شبکه های اجتماعی و روابط عمومی های ادارات شهرستان کمک گرفتیم. در طرح غربالگری، مراقبان سلامت و بهورزان ضمن غربالگری آموزش تلفنی هم می دادند. با 24 خبرنگاران و مسئول روابط عمومی شهرستان برای اطلاع رسانی در ارتباط بودیم و همکاری های بین بخشی کمک زیادی در مقابله با کرونا کرد. شیوه نامه های بهداشتی با همکاری واحدهای محیط و حرفه ای به گروههای هدف آموزش داده و توسط همکاران بر نحوه اجرای آن نظارت می شد. از سفیران سلامت و داوطلبان سلامت برای آموزش مردم کمک گرفتیم. در شرایط کنونی استفاده از فضای مجازی برای آموزش بسیار موثر است.

سهیلا پناهی: باورهای اشتباه مردم پیرامون اعتیاد در زمان کرونا حس مسئولیت پذیری مان را افزایش داد

سهیلا پناهی: باورهای اشتباه مردم پیرامون اعتیاد در زمان کرونا حس مسئولیت پذیری مان را افزایش داد

سهیلا پناهی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: روانشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از ابتدای شروع کرونا، فعالیت هایی مانند مداخلات سوگ، کاهش اضطراب، افسردگی، برنامه های زندان ها، غربالگری ها و ... را انجام دادند. 4 نفر از روانشناسان شبکه بهداشت ری به صورت 24 ساعته و شیفتی با سامانه 4030 همکاری داشتند و پاسخگوی سوالات روانشناسی مردم بودند. با شروع کرونا تمام توجه مردم و مسئولان به خود بیماری متمرکز و دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به مدیریت و تجربه ای که داشت توانست خیلی خوب به پیشگیری و بهداشت بپردازد. باورهای اشتباه مردم پیرامون اعتیاد در زمان کرونا حس مسئولیت پذیری مان را افزایش داد. دشواری های زیادی در غربالگری و نمونه گیری از معتادها و زندانیان داشتیم ولی با تمام وجود پای کار بودیم. دانشگاه علوم پزشکی تهران نگاه ویژه ای به زندانیان داشت و همان ابتدای ورود اقدام به غربالگری و نمونه گیری از آنها می کرد.