محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

فعالیت های شبکه بهداشت ری در مراسم پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی

خدمات و فعالیت های ستاد، مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز شنبه 26 شهریور 1401 و همزمان با پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی در تهران، کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ستاد، مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان بهداشت محیط، فعالیت های متعددی را انجام دادند.

دکتر علی تاجدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در این خصوص گفت: پیاده روی بزرگ و چندین میلیونی اربعین حسینی یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در قرن حاضر و از نمادهای ارزنده مذهبی، فرهنگی و سیاسی جهان اسلام است. همچنین چندین سال است که شاهد برپایی این مراسم در جای جای ایران عزیز هستیم و در تهران نیز عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی از جای جای تهران نقاط و مسیرهای  تعیین شده از جمله میدان امام حسین(ع) خیابان فدائیان اسلام، کهریزک و باقرشهر، جاده ورامین و ... به سمت شهرری، قبله تهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شرکت می کنند.

دکتر تاجدار ادامه داد: برای میزبانی از زائران و دلدادگان حسینی روز اربعین در شهرری از مدتها پیش جلساتی در فرمانداری شهرستان برگزار و برنامه ریزی هایی در این خصوص با حضور نهادها و ادارات مختلف شهرستان انجام شد.

در شبکه بهداشت نیز برای روز اربعین، ضمن حضور برخی از مسئولین واحدها و کارشناسان شبکه بهداشت ری در ستاد به منظور پشتیبانی، مراکز خدمات جامع سلامت فدائیان اسلام، شهید نیک نژاد، قلعه نو، فیروزآباد و پایگاهی در مسجد فیروزآبادی در مسیر پیاده روی با حضور پزشک، پرستار، مراقب سلامت و ...  خدماتی همچون ویزیت بیماران، واکسیناسیون کرونا، آموزش و ... ارائه کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درما ن شهرستان ری گفت: از دیگر اقدامات مهم شبکه بهداشت ری برای این روز، فعالیت کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت در روز پیاده روی بود، در این خصوص کارشناسان بهداشت محیط با برنامه ریزی قبلی در حوزه شهرستان ری، در تمام مسیرهای راهپیمایی اقدام به نظارت و بازرسی فعالیت های موکب داران کرده و به پایش سلامت آب، کلرسنجی، آموزش، نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی، نمونه برداری یخ، سنجش دمای انواع مواد غذایی و ... اقدام کردند.

دکتر تاجدار در پایان ضمن قدردانی از مردم شریف و زائران گرامی حاضر در پیاده روی اربعین و  تلاش های تمامی نهاد ها ، سازمان ها و اداراتی که در برپایی با شکوه این مراسم نقش داشتند گفت: در نظر داریم با برگزاری جلساتی در سطح شبکه بهداشت نسبت به بررسی دقیق گزارش های همکاران اقدام تا در سال های آینده، برنامه ریزی کامل تری برای ارائه خدمات در روز اربعین انجام دهیم.

 

کلمات کلیدی
حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *