محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

با حضور معاون بهداشت دانشگاه و جمعی از هنرمندان پیشکسوت

مراسم روز جهانی ایدز در شهرستان ری برگزار شد

مراسم روز جهانی ایدز با حضور دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه و جمعی از هنرمندان پیسکوست سینما و تئاتر و تلویزیون در کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری شبکه بهداشت شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، همزمان با دهم آذر روز جهانی ایدز، مراسمی در کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.
در این مراسم دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه، ایرج راد و فرهاد آئیش از هنرمندان پیسکوست سینما و تئاتر و تلویزیون، دکتر علی تاجدار مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، دکتر محمدرضا سلمانی ندوشن رئیس مرکز بهداشت جنوب، دکتر عباس مزینانی و دکتر علی نیک فرجام از معاونت بهداشت دانشگاه و جمعی از کارشناسان شبکه شهرری حضور داشتند.
مراسم با سخنان دکتر تاجدار آغاز شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ضمن خیر مقدم به حاضران و قدردانی از هنرمندان، به معرفی کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری پرداخت. 
دکتر تاجدار با اشاره به شعار روز جهانی ایدز گفت: شعار امسال با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا انتخاب شده و اشاره می کند که نباید اجازه دهیم همه گیری بیماری کووید 19 ما را از سایر بیماری ها و برنامه های بهداشتی غافل کند.
سخنران بعدی دکتر اولیائی منش معاون بهداشت دانشگاه بود. وی با اشاره به نقش مهم هنرمندان در فرهنگ سازی و با قدردانی از حضور فعال هنرمندان پیشکسوت در برنامه های بهداشتی گفت: نباید اجازه دهیم باورهای نادرست مانع اطلاع رسانی در مورد بیماری ایدز شود. این وظیفه ماست که با آگاه سازی و آموزش، به مردم بیاموزیم که در مورد این بیماری صحبت کنند و در صورت داشتن رفتار پرخطر برای آزمایش و مشاوره به کلینیک های مشاوره بیماری های رفتاری مراجعه کنند.
در ادامه هنرمندان حاضر در مراسم صحبت کردند. ایرج راد ضمن قدردانی از کارکنان بهداشت گفت: وجود چنین مراکزی در کشور که خدمات تخصصی برای تشخیص، درمان و شناسایی و درمان بیماران را با حضور پزشکان و کارشناسان تحصیل کرده و با استفاده از جدیدترین داروهای معتبر جهانی انجام می دهند، کار بسیار بزرگی است و سبب می شود تا بیماران نگران هزینه های درمان نباشند.
هنرمند بعدی فرهاد آئیش بود که ضمن قدردانی از برگزار کنندگان برنامه از همه مردم خواست تا با توجه به آموزش های پزشکان و پرستاران در صورت داشتن رفتار پرخطر یا علائم بیماری ، برای دریافت خدمات به نزدیک ترین کلینیک مشاوره بیماری رفتاری محل سکونت خود مراجعه کنند.
در ادامه دکتر محمد کمالی نیا سرپرست کلینیک مشاوره بیماری رفتاری ضمن قدردانی از حضور معاون بهداشت دانشگاه و هنرمندان، در مورد بیماری ایدز، راه های انتقال، تشخیص و درمان آن صحبت کرد.
در پایان ازکارکنان کلینیک مشاوره بیماری رفتاری، دکتر زهره توکلی کارشناس مسئول و فاطمه محمود زاده کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه شهرری با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد.
درحاشیه برنامه هنرمندان پیشکسوت ایرج راد و فرهاد آئیش نوبت سوم واکسن کرونای خود را در مرکز عظیم آباد شبکه شهرری تزریق کردند.
حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *