محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

نظارت های بهداشتی کارشناسان شبکه بهداشت بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی شهرستان ری در ماه مبارک رمضان

با حضور کارشناسان بهداشت محیط، طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ماه مبارک رمضان با اولویت نظارت بر مراکز تهیه تولید و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی حساس در شهرستان ری اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، با حضور کارشناسان بهداشت محیط، طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در ماه مبارک رمضان با اولویت نظارت بر مراکز تهیه تولید و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی حساس در شهرستان ری اجرا می شود.

مهندس مهرداد سلامی کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در این خصوص گفت:

 هدف از تشدید نظارتی بر فعالیت مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را در طول ماه مبارک رمضان "حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه با توجه به شرایط خاص کشور، کنترل شیوع ویروس کرونا بخصوص سویه امیکرون، همچنین مهار و کاهش بیماریهای مرتبط با آب و مواد غذایی می باشد.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط در این مدت به صورت ویژه از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، فروشگاههای عرضه آش، حلیم، کله‌پزی، زولبیا بامیه، نانوایی ها و دیگر واحدهای مرتبط با مواد خوردنی و آشامیدنی نظارت و با متخلفین موازین بهداشتی، مطابق قوانین اقدام می شود.

مهندس سلامی گفت: کارشناسان بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مجهز به دستگاه های سنجش پرتابل بوده تا با نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و آلاینده سنجی سطوح با دقت  و سرعت بیشتری نسبت به ارزیابی شرایط محیطی اماکن و مواد غذایی آنها اقدام می کنند.

وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط بر، برگزاری نمازهای جماعت و مراسم ها لیالی قدر مطابق دستورالعمل ابلاغی ستاد استانی کرونا نظارت خواهند داشت و از تمامی همشهریان محترم خواهشمندیم شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست را در طول ماه مبارک رمضان با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مراتب را برای بررسی فوری به گروه بهداشت محیط اطلاع دهند.

حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *