محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

پایان طرح سنجش ید ادرار دانش آموزان شهرستان ری

طرح سنجش میزان ید ادرار دانش آموزان شهرستان ری که باهدف بررسی ید دریافتی در خانواده‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در دست اجرا بود، با موفقیت به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، طرح سنجش میزان ید ادرار در دانش آموزان هشت‌تا ده‌ساله که از بیست و سوم بهمن‌ماه در شهرستان ری آغازشده بود، سی‌ام بهمن‌ماه به پایان رسید.
هدف از این طرح سنجش میزان ید دریافتی در دانش آموزان و درنهایت بررسی کافی بودن میزان ید دریافتی در خانواده‌هاست که همه‌ساله در کل کشور اجرا می‌شود.
در شهرستان ری، شانزده مدرسه به‌عنوان نمونه انتخاب‌شده بود که از هر مدرسه پنج نمونه تهیه و جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شد.
ماندانا دقیقی کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه در این رابطه گفت: میزان ید ادرار یک شاخص اپیدمیولوژیک است که بر اساس آن می‌توان کافی بودن ید دریافتی در جامعه را ارزیابی کرد.
دقیقی افزود: نتایج طرح سنجش ید ادرار شهرستان ری در سال گذشته، نشان‌دهنده ناکافی بودن دریافت ید در سه درصد خانواده‌ها بود. از طرف دیگر ده درصد خانواده کاهش دریافت ید را داشتند که به‌منظور برطرف کردن این مشکلات، شبکه شهرری کلاس‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه با موضوعات اهمیت مصرف نمک یددار و شیوه‌های صحیح مصرف و نگهداری نمک یددار را برگزار کرده است.
خبر: شریفی

سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی