محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ری استفاده صحیح از طب سنتی را در پیشگیری و درمان بیماری‌ها را مفید دانست

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه شهرری کاربرد آموزه‌های طب سنتی را در ارتقاء سطح سلامت جامعه بسیار مفید دانست.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، ماندانا دقیقی با اشاره به برپایی سلسله همایش‌های طلای سبز و اولین جشنواره طب سنتی و تغذیه گفت: امروزه شاهد پیشرفت‌های مفیدی درزمینهٔ طب سنتی هستیم و این شاخه از طب به‌صورت علمی و دقیق در حال رشد است و می‌توان از دستاوردهای آن درزمینهٔ های مختلف ازجمله پیشگیری، درمان و کنترل بیماری‌ها استفاده کرد.
دقیقی با اشاره به فعالیت افراد ناآگاه درزمینهٔ طب سنتی گفت: مردم باید بدانند که طب سنتی نیز یک علم است و تنها پزشکان دوره‌دیده و تحصیل‌کرده در این رشته می‌توانند صاحب‌نظر باشند و برای استفاده از این شاخه علم پزشکی باید به متخصصان مراجعه کرد.
کارشناس شبکه در مورد همایش‌های برگزارشده افزود: در این سلسله از همایش‌ها مطالب ارزشمندی در مورد طب سنتی، کاربرد فرآورده‌ها و محصولات گیاهی در درمان بیماری‌های متداول و صنعت داروسازی و آرایشی بهداشتی و چالش‌های موجود در این زمینه مطرح شد و ما امیدواریم بتوانیم از این مطالب برای آموزش و افزایش آگاهی کارکنان شبکه استفاده کنیم.
دقیقی طب سنتی را میراث چند هزارساله ایرانیان دانست و ابراز امیدواری کرد با پیشرفت این شاخه از علم بتوان گام‌های مؤثری در بهبود و ارتقاء سطح سلامت جامعه برداشت.
خبرنگار: سعیده شریفی
کلمات کلیدی
سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی