محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

کارشناس شبکه شهرری گزارش دهی به‌موقع مرگ کودک را در پیشگیری از بروز موارد مشابه مهم دانست

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: معصومه حدادی ضرورت گزارش دهی مرگ کودکان زیر پنج سال را در شناسایی عوامل خطر بسیار مهم دانست.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مرگ کودک زیر پنج سال نه‌تنها یک حادثه دل‌خراش است بلکه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بهداشتی محسوب می‌شود. به همین منظور سیستم بهداشتی موظف است در صورت دریافت گزارش سریعاً به بررسی موضوع پرداخته تا بتواند ضمن شناسایی عوامل خطرساز، از نیازهای آموزشی و بهداشتی منطقه مطلع شود.
معصومه حدادی کارشناس کودکان شبکه شهرری ضمن بیان این مطالب ادامه داد: بسیاری از مردم از این مسائل آگاهی ندارند و فکر می‌کنند با مرگ کودک همه‌چیز پایان پذیرفته، درصورتی‌که اگر گزارش دهی سریع و به‌موقع انجام شود و کارشناسان در همان روزهای اول به مصاحبه و تکمیل پرسشنامه بپردازند اطلاعات دقیق‌تری به دست می‌آید.
حدادی افزود: کارشناسان بهداشتی پیگیری‌های لازم را در صورت غیبت یک خانواده انجام می‌دهند و به‌طورمعمول از مرگ مطلع خواهند شد ولی اگر همکاری خانواده‌ها در گزارش دهی افزایش یابد می‌توان فاصله زمانی را کوتاه‌تر کرده و به‌سرعت اطلاعات لازم را به دست آورد.
حدادی ادامه داد: برخی مواقع به دلیل سپری شدن زمان، خانواده جزئیات را فراموش کرده‌اند، درحالی‌که کوچک‌ترین مسئله می‌تواند برای ما مهم باشد.
کارشناس شبکه شهرری در پایان گفت: همان‌گونه که در سال‌های اخیر شاهد بهبود این شاخص بوده‌ایم امیدوارم هیچ مورد مرگی رخ ندهد، ولی از همه مردم می‌خواهیم به‌منظور برنامه‌ریزی و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم بهداشتی درمانی در صورت بروز چنین حادثه‌ای سریعاً مراتب را به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی درمانی خبر دهند.
خبرنگار: سعیده شریفی
کلمات کلیدی
سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی