محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان ری

هم‌زمان با فرارسیدن هفته دیابت

کمیته دیابت شبکه بهداشت شهرستان ری تشکیل جلسه داد

هدف از برگزاری این جلسه، هماهنگی بین واحدهای مختلف جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها در راستای آشنایی اقشار مختلف جامعه با بیماری دیابت بود.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، هفته دیابت از شنبه بیست و دوم آبان ماه با شعار (چشم‌ها به دیابت) آغاز می‌شود و به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی بین واحدهای مختلف، کمیته اجرایی این هفته روز سه‌شنبه هیجدهم آبان ماه در محل مدیریت شبکه تشکیل جلسه داد.
در این نشست، دکتر خوشرو معاون و دکتر امینی مشاور اجرایی شبکه به همراه کارشناس مسئولان واحدهای کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، آموزش بهداشت، سلامت خانواده، بهداشت مدارس، بهبود تغذیه و روابط عمومی حضور داشتند.
ابتدا دکتر توکلی مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها کلیاتی در مورد برنامه‌های مختلف این هفته بیان کرد.
دکتر توکلی هدف از نام‌گذاری یک هفته در سال به نام این بیماری را حساس کردن مردم نسبت به دیابت دانست و گفت: دیابت بیماری است که با رعایت سبک زندگی سالم به‌راحتی قابل‌پیشگیری و حتی در صورت بروز قابل‌کنترل است و وظیفه اصلی ما آموزش این مسئله به مردم است.
در ادامه دکتر خوشرو معاون شبکه آموزش را مهم‌ترین وظیفه سیستم بهداشتی دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که اقشار مختلف جامعه در مورد این بیماری آموزش ببینند و با روش‌های پیشگیری و کنترل آن آشنا شوند.
دکتر امینی مشاور شبکه نیز پیشنهادهایی در مورد برگزاری آموزش‌های مؤثر برای دانش آموزان مطرح کرد.
در پایان جمع‌بندی از برنامه‌های شبکه در هفته پیش رو اعلام شد. آموزش‌های بین بخشی در اداره‌ها و سازمان‌های مختلف، برپایی جشنواره غذای سالم، اجرای برنامه‌های پیاده‌روی باهدف ترغیب کارمندان به ورزش و اجرای مسابقه‌های مختلف با موضوع دیابت در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.
خبرنگار: سعیده شریفی

 

سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی