محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

آیین گرامیداشت مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلام در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

آیین گرامیداشت مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یکشنبه 20 بهمن ماه 98 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در محل تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، در  این مراسم که  با حضور دکترخسرو صادق نیت رئیس مجتمع ، دکتر رضا رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی ، دکتر فرشاد علامه معاون درمان  ،  محمود معصومی معاون پشتیبانی و جمعی از پزشکان، کارکنان مجتمع  در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد،  در ابتدا دكتر زرین تاج كيهاني دوست عضو هیئت‌علمی گروه کودکان مجتمع به بیان خاطراتی از لحظه ورود هلیکوپتر حامل امام خمینی (ره) در محوطه مجتمع در روز 12 بهمن 57 پرداخت و گفت: آن روز پس از تحويل كشيك، من به‌اتفاق يكي از دستياران مركز طبي در وسط محوطه ايستاده بوديم. یک‌مرتبه ديدم كه هليكوپتري نزديك به ستون‌های ساختمان اصلی به زمين نشست. تا اين لحظه جمعيت زيادي در محوطه نبود و در عرض چند دقيقه محوطه مملو از جمعيت شد و همه سعي می‌کردند خود را به محل برسانند. حتي بیمارانی را ديدم كه باوجود تمام پايشان در گچ بود به سمت هليكوپتر مي‌دويدند. چند دقيقه بعد يك روحاني تقاضاي آمبولانس كرد. مردم با شنيدن كلمه آمبولانس، فكر كردند كه اتفاقي براي امام افتاده، بنابراين همه ازجمله خود من فرياد مي‌كشيديم و درخواست آمبولانس می‌کردیم. آقاي روحاني كه اين وضعيت را ديدند، معذرت‌خواهی كرده و گفتند كه اتفاقي براي امام نيفتاده است. مردم فشار زيادي مي‌آوردند و هليكوپتر مدام بالا پائين مي‌رفت. در اين لحظه امام به‌سختی از هليكوپتر پياده شدند و سوار بر خودروی پژويي از بيمارستان خارج شدند. پس‌ازآن، مردم به‌عنوان تبرك شروع به روبوسي خلبان و تبرك هليكوپتر كردند. من كه نتوانسته بودم وجود مبارك امام را در خيابان ببينم، یک‌لحظه صورت نوراني ایشان را ديدم.  من در آن لحظه احساس عجيبي داشتم. اين بيشتر براي من يك رويا و خواب بود و آن لحظه كه امام را سلامت ديدم، مثل اين بود كه تمام دنيا را به من دادند.
در ادامه دکتر صادق نیت رئیس مجتمع ضمن تبریک این ایام و تشکر ویژه  از حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در این مراسم گفت: یاد ایامی را زنده می‌کنیم که این مرکز در کنار ارائه خدمات به مجروحان حوادث انقلاب، مرکز حضور سیاسی کادر پزشکی بود و حضور امام درمجتمع یک الگو و یادمانی از این اتفاق و افتخاری است برای مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و تکرار این خاطرات بعد از چهار دهه و فراز و نشیب‌های زیاد این سال‌ها می‌تواند ما را در ادامه این مسیر راهنمایی کند و  در پیشگیری از فراموشی آرمان‌های انقلاب و آنچه که مردم به خاطر آن انقلاب کردند مؤثر باشد.
سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری ضمن تبریک این روز و تشکر بابت دعوت به مراسم گرامیداشت مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلام درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به‌مرور خاطرات خود از روز ورود حضرت امام به میهن اسلامی پرداخت.
دکتر گتمیری قائم‌مقام دفتر ارتباط بادانش آموختگان نیز  در این برنامه شعری از سروده‌های خود در وصف امام خمینی (ره) قرائت کرد که با استقبال بسیار روبرو شد.
فیلم خاطرات شنیدنی حجت حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوري از ورود امام به ایران و توقفشان درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

خبر: شهره بیات
عکس: محمد علی مرزبان
فیلم: محمود ملکی

کلمات کلیدی
تهیه کننده: