محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

انجام موفق برداشت توده به روش RIRS (Retrograde Intrarenal Surgery ) برای اولین بار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

برای اولین بار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) عمل برداشت توده به روش RIRS در اتاق عمل ارولوژی بیمارستان حضرت مهدی (عج) با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ برای اولین بار در مجتمع عمل برداشت توده به روش RIRS (Retrograde Intrarenal Surgery) در اتاق عمل ارولوژی بیمارستان حضرت مهدی (عج) با موفقیت انجام شد.
دکتر اینانلو رئیس مجتمع و عضو هئیت علمی گروه ارولوژی با اعلام این خبر گفت: بیمار آقای ۵۹ ساله با سابقه توده (TCC) کلیه در سمت چپ که قبلا تحت رادیکال نفرکتومی قرار گرفته بود و با وجود اینکه بیمار تومور دیگری در کلیه مقابل خود داشت برای اولین بار در مجتمع به روش RIRS با لیزریورتروسکوپ وارد کلیه و توسط لیزر با موفقیت تومور برداشته شد.
وی افزود: در واقع این روش یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ ترین روش‌ های درمانی برای برداشتن سنگ‌های کلیه، سنگ‌هایی که اندازه آن کمتراز۲ سانتی متر و بیمارانی که تومورهای کوچک، کیست کلیه و یا تنگی لوله حالب به لگنچه کلیه UPJO دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد و امیدواریم که این عمل به صورت روتین در این مرکز درمانی بزرگ انجام و بیماران از این خدمت بهره مند شوند.

محمد مرزبان
تهیه کننده:

محمد مرزبان