محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

اولین جلسه شورای اجرایی معاونت امور دانشگاهی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

در نشست اردیبهشت‌ماه شورای اجرایی معاونت امور دانشگاهی گزارش عملکرد یک‌ساله مدیریت‌های این حوزه در سال 1401 و برنامه‌های پیشنهادی سال جدید ارائه و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اولین جلسه شورای اجرایی معاونت امور دانشگاهی مجتمع شنبه 16 اسفند ۱۴۰2 با حضور دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر سید علی مؤمنی مدیر امور پژوهشی و فن‌آوری، دکتر محمدرضا کرامتی رئیس دفتر توسعه آموزش، دکتر مرتضی دارایی مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر کامران رودینی مدیر امور بین‌الملل، دکتر نداف رئیس دفتر امور فراگیران، دکتر مریم مهرپویا مسئول مجازی‌سازی آموزش، مهندس شیری مدیر امور اجرایی معاونت امور دانشگاهی و سایر اعضا در سالن شورای معاونت امور دانشگاهی برگزار شد.

معاون امور دانشگاهی مجتمع تقدیر از اساتید پیشکسوت گروه‌های تخصصی مرتبط با محورهای موردبحث در جلسات ماهانه گراندراند را یکی از برنامه‌های ویژه در برگزاری جلسات امسال عنوان و بر ضرورت همکاری همه گروه‌های تخصصی برای حضور بیشتر در این نشست علمی تاکید کرد.

دکتر صالحی با اشاره به پروژه راه‌اندازی مرکز جامع آموزش مهارت‌های پیشرفته پزشکی گفت: این طرح با حمایت معاونت آموزشی دانشگاه و شامل بخش‌هایی چون جراحی حیوانات (Animal surgery)، شبیه‌سازی (simulation) و اسکیل لب پیشرفته (Skill lab.) و ... است.

وی در ادامه افزود: در طراحی دوره‌ها و برنامه‌ریزی اقدامات هر حوزه باید از همان آغاز شاخص‌های اعتباربخشی آموزشی هم در نظر گرفته شود.

دکتر مومنی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله مدیریت امور پژوهشی مجتمع گفت: خوشبختانه با حضور اساتید بزرگ اخلاق پزشکی در جلسات کمیته اخلاق، فاصله بین ثبت و داوری کمیته اخلاق به حدود 40 روز رسیده است. همچنین در سال گذشته توانستیم بااعتبار تعیین‌شده 52 نسخه کتاب فارسی و 24 نسخه کتاب لاتین به مجموعه نسخ چاپی و الکترونیکی کتابخانه‌های مجتمع اضافه کنیم. درعین‌حال فاز انتقال کتابخانه به بیمارستان حضرت مهدی (عج) تمام‌شده و درحال‌توسعه آن به شکلی مدرن هستیم.

وی همچنین با توضیح در خصوص اساسنامه کمیته تحقیقات دانشجویی مجتمع افزود: باهدف توسعه فضای فیزیکی و توازن توزیع نیروی انسانی، تصمیم بر این است که محل استقرار همه مراکز تحقیقاتی مجتمع در یک ساختمان متمرکز شود. به‌این‌ترتیب امکان ارتباط اساتید جوان هم با فراگیران علوم پایه و بالینی تسهیل خواهد شد.

دکتر رودینی در تبیین مهم‌ترین اقدامات حوزه بین‌الملل، به همکاری با مدرسه تابستانی (summer school) ویژه دانشجویان کشور ترکیه، جلسات فصلی رابطین بین‌الملل بخش‌های بالینی و دستاوردهای جشنواره بین‌الملل و برگزیدگان آن و همچنین دعوت از دکتر آندریا کوساریزا استاد پاتولوژی و ایمونولوژی دانشگاه مودنا ایتالیا برای سخنرانی در همایش نقش فلوسایتومتری در تشخیص سپسیس اشاره کرد.

دکتر کرامتی، موضوع و زمان‌بندی کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی را از عوامل موثر در پویایی و مشارکت بیشتر مخاطبان دانست و گفت: نیازسنجی در خصوص موضوعات موردعلاقه فراگیران در برگزاری کارگاه‌ها اهمیت دارد.

دکتر دارایی ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های یک سال اخیر مدیریت امور آموزشی و فراگیران مجتمع به توضیح در خصوص نحوه استقرار فراگیران در بیمارستان حضرت مهدی (عج) و برگزاری جلسات گراندراند مجتمع پرداخت.

مهندس شیری هم در این جلسه در مورد مهم‌ترین چالش‌های مربوط به پاویون‌های مجتمع و نحوه نام‌گذاری اتاق گروه‌ها و کلاس‌ها در بیمارستان حضرت مهدی توضیح داد.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *