محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

اولین جلسه کمیته طب انتقال خون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه کمیته انتقال خون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر لزوم مدیریت مصرف و تلاش برای کاهش امحای خون و فرآورده‌های خونی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) اولین جلسه کمیته طب انتقال خون مجتمع در سال جاری، دوشنبه 22 فروردین 1401 با حضور دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر سمانه سالاروند هیئت‌علمی گروه پاتولوژی و مسئول فنی آزمایشگاه، دکتر حسین دلیلی رئیس بخش نوزادان و NICU، پرستو آریاملو مدیر امور پرستاری، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار، مائده محمودی دبیر کمیته و کارشناس بانک خون و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل، گزارش درخواست خون و عدم مصرف آن به تفکیک بخش و پزشک مربوطه، موارد عدم انطباق، گزارش عوارض ناخواسته انتقال خون، نسبت C/T بیمارستان و بخش جراحی زنان، آمار مصرفی خون، فرآورده‌های خونی و نیز آمار امحای خون و فرآورده در بازه زمانی آذر تا اسفند 1400 بررسی شد.

دکتر سالاروند در این خصوص گفت: ارسال نمونه بعد از وقوع عارضه در تعیین علت کمک می‌کند. در بحث  واکنش تب‌زای غیرهمولتیک ناشی از انتقال خون (FNHTR) نمی‌توان تشخیص قطعی داد و با بررسی علائم می‌توانیم تشخیص‌های افتراقی خود را اعلام کنیم.

دکتر دلیلی در این جلسه بر لزوم بازبینی خون شسته شده از سوی پزشک هموویژلانس برای پیشگیری از خطاهای احتمالی تاکید کرد.

پرستو آریاملو آمار نسبت C/T مجتمع از آذر تا اسفند 1400 را نسبت به گذشته روبه‌پیشرفت دانست.

فاطمه حمیدی فر نیز با اشاره به اهمیت نحوه مدیریت مصرف خون و فرآورده‌های خونی گفت: با توجه به آمار متقاضیان در انتظار دریافت خون و فرآورده و بعلاوه هزینه قابل‌توجه نیروی انسانی و مالی آماده‌سازی و انتقال آن، ضروری است در مدیریت مصرف آن دقت کنیم.

وی وضعیت آماری نسبت C/T گزارش‌شده را بیانگر موفقیت الگوی حداکثر درخواست خون برای جراحی (MSBOS) در این مرکز خواند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *