محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

اولین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401 برگزار شد

در اولین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مهم‌ترین چالش‌های این حوزه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، سه‌شنبه 23 فروردین 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، ماندانا معدنی رئیس پذیرش، آمار و مدارک پزشکی، احد اکرمی سرپرست مدیر خدمات پشتیبانی، فاطمه حمیدی فر مسئول و کارشناس هماهنگ‌کننده ایمنی، مریم اسداللهی مسئول ترخیص و همچنین تعدادی از کارشناسان حوزه مدارک پزشکی، پرستاری و آی تی مجتمع، اولین جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
در ابتدا مصوبات جلسه گذشته موردبررسی قرار گرفت.
سپس معاون درمان مجتمع با اشاره به مشکل فرآیند ترخیص برخی از بیماران از بخش‌های مراقبت‌های ویژه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مراکز درمانی با این چالش مواجه هستند باید فرآیند ترخیص بیماران  موردبررسی قرار گیرد  و در این خصوص ارائه طریق شود.
دکتر اورندی  تأکید کرد : برای حل مشکل ثبت دارو و تجهیزات بیماران فوتی  بهتراست در زمان تعیین‌شده دارو و تجهیزات موردنیاز  توسط همکاران پرستاری  به‌صورت شیفت به شیفت و به‌روز ثبت شود و همچنین واحد داروخانه مجتمع  فرآیند ترخیص این بیماران را در اسرع وقت انجام دهند.
وی افزود: ممکن است در اول کار  با توجه به بیماران پیچیده‌ای که این مرکز دارد تغییر و تحول سخت باشد ولی اگر در هر شیفت order  ها به‌صورت دقیق ثبت و تعیین تکلیف شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
معاون درمان مجتمع با اشاره به الکترونیکی کردن پرونده‌های درمانگاهی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی درمجتمع فراهم‌شده است باید به سمت الکترونیکی کردن پرونده‌های درمانگاهی برویم و همچنین بایستی نظرات گروه‌های مختلف درمانی  برای این منظور گرفته تا تراشه و ساختار اولیه آن مشخص شود.
همچنین در این جلسه راهکارهای بهبود مشکل اسکن پرونده‌های درمانگاهی  و مهم‌ترین چالش‌های این حوزه بحث و تبادل‌نظر شد.

 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *