محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

برگزاری اولین جلسه کمیته بررسی عوارض واکسیناسیون در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

اولین جلسه کمیته بررسی عوارض واکسیناسیون مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارشنبه 5 آبان 1400 اولین جلسه کمیته بررسی عوارض واکسیناسیون در مجتمع با حضور دکتر امیرحسین اورندی سرپرست معاونت درمان مجتمع، دکتر اسمعیل محمد نژاد دبیر کارگروه عوارض واکسن مجتمع، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر رویا  پرخیده  عضو هیئت علمی گروه  داخلی قلب، دکتر محمدحسین شجاع مرادی عضو هیئت علمی گروه داخلی، شیدا نصرتی سرپرستار بخش اورژانس و مریم اسدالهی سرپرست ترخیص مجتمع در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدا  دکتر محمدنژاد ضمن بررسی 34 پرونده  مربوط به  عوارض واکسن در مجتمع گفت: این کمیته به‌منظور بررسی عوارض بعد از تزریق واکسن و تصمیم‌گیری در خصوص اینکه آیا مشکلات درمانی، مربوط به واکسن بوده یا خیر تشکیل‌شده که خوشبختانه هیچکدام از این پرونده ها مربوط به عوارض واکسن نبود و همچنین  نتایج آن به معاونت درمان دانشگاه انتقال می یابد و یک پرونده برای بررسی تخصصی در اختیار گروه  نفرولوژی قرار داده شد.
وی افزود: ما باید به دنبال ریشه‌یابی مشکلات و عارضه‌ها باشیم که آیا این عوارض وابسته به تزریق واکسن بوده یا خیر و همچنین به بررسی  اینکه چه نوع واکسنی تزریق‌شده، زمان آن کی بوده بپردازیم.
دبیر کارگروه عوارض واکسن مجتمع در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: اگر هر علائم مشکوک مربوط  به عوارض واکسن در مجتمع مشخص شد باید هر چه سریعتر ظرف مدت 24 ساعت به گروه  های تخصصی مربوطه گزارش داده شود تا بررسی های نهایی روی آن انجام و اقدامات لازم صورت پذیرد.
در ادامه دکتر اورندی سرپرست معاونت درمان مجتمع  با اشاره به عوارض واکسن ها گفت: با توجه به اینکه هر واکسنی  ، حتی  کرونا هم دارای عوارضی است که برخی از این علائم زودرس و برخی از عوارض دیررس هستند.
وی افزود: در حال حاضر چون واکسن کرونا دارای platform های مختلفی می باشد و باید علائم و نشانه های مرتبط به واکسن را طبقه بندی کنیم. برخی از علائم و نشانه ها جنرال و خفیف و ممکن است به دنبال هر واکسنی رخ دهد. و برخی مختص به عوارض واکسن کرونا است که باید این علائم فیلتر شود به درستی مشخص شود که این علائم و نشانه ها مرتبط به واکسن است یا خیر؟
سرپرست معاونت درمان مجتمع با اشاره به وجود اطلاعات ناقص در گزارش‌ها افزود: باید اطلاعات پرونده ی بیماران  بدرستی ثبت شود و در شرح حال اولیه نوع واکسن  و اطلاعات  تخصصی تری  ذکر شود .
وی در پایان افزود: مطالعات مستمری باید  برای بررسی ارتباط بین دوز دوم واکسن و ابتلا به کووید در گروه های تخصصی  صورت گیرد.

 

 

 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *