محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

برگزاری جلسه آبان ماه کمیته کنترل عفونت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

در جلسه آبان ماه کمیته کنترل عفونت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن بررسی آمار مراجعه بیماران کووید 19 و آنفولانزا درمجتمع و مشکلات مرتبط با کنترل عفونت از خدمات ارزشمند اعظم قاهان سوپروایزر کنترل عفونت این مرکز تقدیر بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ، جلسه آبان ماه کمیته کنترل عفونت این مرکز سه‌شنبه 10 آبان  1401 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر آرش سیفی رئیس بخش عفونی و مسئول کنترل عفونت، دکتر مژگان رحیمی دبیر کمیته  CPR ، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، دکتر اسمعیل محمدنژاد دبیر کمیته کنترل عفونت و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
رئیس مجتمع ضمن تبریک به دکتر خلیلی  مدیر  جدید  بخش مراقبتهای دارویی و دکتر نظامی  مدیر داروخانه های مجتمع  گفت: با حضور دکتر خلیلی و دکتر نظامی  وهمچنین  زحمات  ارزشمند سایر عزیزان در داروخانه های  مجتمع  منشا اثرات خوب و همچنین  کمک کننده در پیشبردامور تیم مدیریت و رهبری مجتمع بودند و ما همیشه داروخانه های  این مرکز را جزء خانواده مجتمع می دانیم .
وی با اشاره به شیوع  زود هنگام آنفولانزا  در کشورگفت:  با توجه به اینکه امسال نسبت به سالهای قبل خیلی زود  شیوع آنفولانزا را در کشور داشتیم  در واقع  از  اواخر شهریور ماه شروع و در مهرماه این شیوع به اوج خود رسید   و در حال حاضر  بیشتر بیمارانی که به این مرکز مراجعه می کنند به طور مشخص آنفولانزا دارند  که باید در این راستا  واکسیناسیون  تسریع پیدا کند .
دکتر دهقان با تاکید بر تسریع واکسیناسیون  آنفولانزا در مجتمع گفت:  باید طبق زمانبندی های صورت گرفته کادر درمان مجتمع   اقدام به واکسیناسیون کنند  تا هر چه زودتر از ابتلا کارکنان به آنفولانزا پیشگیری شود.
رئیس مجتمع با بیان این مطلب که در بیمارستان  با محدودیت منابع مواجه هستیم گفت:  با توجه به تجربه  موفق خرید محلول های ضدعفونی کننده در زمان پاندمی کرونا  لذا   خرید برخی از اقلام توسط بیمارستان ضمن رعایت قوانین و ضوابط جاری و همچنین  دریافت  اصالت دارو از طریق داروخانه و پایش های دقیق  از لحاظ کیفیت و قیمت  برای صرفه جویی بیشتر خرید آن امکان پذیر است.
دکتر دهقان برلزوم پایبندی به دستورالعمل ها و تائید پزشک معتمد در خصوص استعلاجی کارکنان تاکید کرد.
رئیس مجتمع در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر نظارت مستمر  دستیاران ارشد بر  نحوی بستری بیماران گفت : در شیفت های عصر و شب اساتید و دستیاران ارشد نظارت بیشتری بر بالین بیماران  داشته باشند  و در این رابطه آموزش ها و مداخلات لازم صورت پذیرد تا در خصوص تخصیص  تخت و دارو مدیریت شود و همچنین  فشار کار اورژانس تا حدی  کاهش پیدا کند.
دکتر دهقان ضمن تبریک به قاهان سوپروایزر کنترل عفونت مجتمع که به افتخار بازنشستگی نائل شده است  گفت: من اعتقاد دارم بعد از این همه سال خدمت صادقانه و ورود به مرحله جدیدی از  زندگی بسیار شیرین است و برای شما آرزوی بهترین ها  و سلامتی  در ادامه این مسیر از زندگی خواستارم.
دکتر اورندی معاون درمان مجتمع گفت:   ترنور بالا در اتاق عمل ها نباید فدای کیفیت ، ایمنی و بهداشت  کار  شود و باید در این راستا  مداخلات ویژه ای همچون بهسازی اتاق عمل ها ، نظارت مستمر بر  قوانین و مقررات عبور و مرور و ضدعفونی اتاق عمل ها صورت پذیرد .
دکتر سیفی  تصریح کرد: در نقطه نهایی  رعایت  بهداشت  برای بیمار  از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بار آلودگی محیطی  در این فضا ها تا آنجایی  که امکان دارد به حداقل برسانیم  تا در این زمینه بیمار کمترین آسیب را ببیند .
دکترمحمدنژاد ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته به ارائه گزارشی از   مقایسه نمونه PCR های کووید19 و آنفولانزا پرداخت و گفت: در مرداد و شهریورماه  هیچ مورد نمونه‌ مثبت آنفولانزایی گزارش نشده اما  در مهرماه از 118 مورد ارسالی 37 مورد آن نمونه‌های مثبت آنفولانزا بوده و با توجه به روندی کاهشی آمار کووید 19 تعداد نمونه‌های مثبت آنفولانزا طی  روزهای اخیر روند صعودی داشته که باید در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی مدونی  برای تسریع واکسیناسیون درمجتمع صورت پذیرد.
وی با اشاره به آمار واکسیناسیون آنفولانزای کادر درمان درمجتمع گفت: در حال حاضر واکسن  و اینفوواک درمجتمع  برای تزریق کادر درمان وجود دارد  و کارکنان همه‌روزه می‌توانند به واحد واکسیناسیون مجتمع  مراجعه نمایند .
دبیر کمیته کنترل عفونت مجتمع  با اشاره به بررسی و پایش یکسری از اقلام دارویی مبنی بر خرید آن توسط بیمارستان گفت: نمونه‌های یکسری  از اقلام همچون  (اندیکاتور و چسب ) از  شرکت‌ها  دریافت شده تا ضمن  بررسی‌های لازم ازلحاظ کیفیت ، قیمت  و به‌صرفه بودن آن‌ها و همچنین  تائیدیه   CSSD خرید این اقلام توسط بیمارستان صورت پذیرد.
در این جلسه اعضای کمیته کنترل عفونت مجتمع  در خصوص محلول‌  High Level  بخش آندوسکوپی و  نتیجه کشت های گرفته شده از اتاق عمل اورتوپدی بحث و تبادل‌نظر کردند.
همچنین در پایان جلسه از خدمات ارزشمند اعظم قاهان سوپروایزر کنترل عفونت مجتمع که به درجه بازنشستگی  نائل شده بود با اعطای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *