محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

برگزاری هشتمین جلسه کمیته طب انتقال خون در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

در هشتمین جلسه کمیته طب انتقال خون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر آموزش و پایش منظم مصرف خون و فرآورده‌های خونی در بخش‌ها و الکترونیکی شدن فرآیندهای بانک خون تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) هشتمین جلسه کمیته طب انتقال خون این مرکز دوشنبه 9 اسفند 1400 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر سمانه سالاروند مسئول فنی آزمایشگاه، دکتر حسین دلیلی رئیس بخش نوزادان ، دکتر اکبری عضو هیئت‌علمی گروه زنان و زایمان، NICU، فاطمه حمیدی فر  کارشناس مسئول ایمنی بیمار، فاطمه صد خسروی سوپروایزر اورژانس مجتمع، عباس فراهانی سوپروایزر آموزشی مجتمع، اعظم قاهان سوپروایزر کنترل عفونت،  زهره قوامی آزاد کارشناس بهبود کیفیت،  مائده محمودی دبیر کمیته و کارشناس بانک خون و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات گذشته، محمودی دبیر کمیته و کارشناس بانک خون مجتمع گزارشی آماری از پایش درخواست‌های خون و عدم مصرف آن به تفکیک بخش و پزشک مربوطه،  پایش MSBOS گروه زنان ، بررسی موارد عدم انطباق، بررسی نسبت C/T (نسبت خون کراس مچ  به تزریق‌شده) بیمارستان و بخش جراحی زنان، آمار مصرفی خون و فرآورده‌های خونی  و آمار امحای خون و فرآورده‌های خونی از آبان تا بهمن 1400 را ارائه کرد.  
معاون درمان مجتمع تأکید کرد که هرگونه تزریق خون در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)  باید با تائید پزشک مقیم انجام شود.
دکتر اورندی  با تأکید بر لزوم الکترونیکی شدن فرآیندهای بانک خون گفت:  به‌منظور کاهش موارد عدم انطباق و همچنین خطاهای نوشتاری و رفع نواقص و مشکلات موجود باید هر چه سریع‌تر فرآیندهای بانک خون در سامانه اطلاعات بیمارستان (HIS) ثبت شود و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن فراهم شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت آزمون همویژولانس گفت: با توجه به اینکه آزمون همویژولانس هر 3 سال یک‌بار برگزار می‌شود شرکت در این آزمون از اهمیت بسیاری  بالایی  برخوردار است  هم از بعد افزایش اثربخشی ایمنی بیمار و هم گرفتن گواهینامه و تمدید اعتبارات لازم برای مجتمع که فراگیران و پرستاران  باید در این آزمون مشارکت همه‌جانبه‌ای داشته باشند.
معاون درمان مجتمع با اشاره به دستاوردهای به‌دست‌آمده  پایش MSBOS گروه زنان گفت: با توجه به پایش MSBOS گروه زنان   در ماه آبان و دی مشخص‌شده است  که نسبت C/T (نسبت خون کراس مچ  به تزریق‌شده)  به حد قابل‌توجهی کاهش پیداکرده و حرکت روبه‌جلو خیلی خوبی داشته و  باعث صرفه‌جویی بسیاری در مصرف خون شده است که ان شا الله در دیگر بخش‌های پرمصرف هم  این پایش  انجام شود.
همچنین در این جلسه اعضای کمیته در خصوص راهکارهای بهبود مدیریت انتقال خون درمجتمع و کمک به کاهش امحای خون و فرآورده‌های خونی در بخش‌ها تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری کردند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *