محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

به مناسبت 26 آبان مطابق با 27 نوامبر؛ روز جهانی نوزادان نارس

برگزاری ویژه برنامه روز جهانی نوزاد نارس در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

بخش‌های نوزادان و NICU مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) همگام با سایر مراکز، برنامه روز جهانی نوزاد نارس را گرامی داشتند.

گالری عکس1
گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، جشن روز جهانی نوزاد نارس طبق روال هرسال روز 17 نوامبر مصادف با 26 آبان ماه 98 با حضور دکتر صادق نیت رئیس مجتمع، دکتر رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی، دکتر زیبا مصیبی رئیس بخش نوزادان و NICU، پزشکان، پرستاران، کودکان، والدین و کارکنان بخش نوزادان و NICU در سالن شورای اورژانس برگزار شد.
در ابتدا دکتر رئیس کرمی ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز جهانی نوزاد نارس گفت: بخش نوزادان و NICU مجتمع بهترین و کاملترین بخش از نظر مراقبت از نوزاد بدحال و در کنار آن مراکز تحقیقاتی و آموزش کارآموزان، کارورزان و رزیدنت ها است.
و ی افزود: حاصل تمام این زحمات کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در کشور حدود 12 تا 13 درصد در هر 1000 نوزاد است.
در ادامه دکتر مصیبی ضمن تبریک این روز گفت: جشن و تولد این نوزادان برای ما به همان نسبت شیرین و مبارک است در واقع نگرانی هایی که خانواده ها در این دوران دارند برای پزشکان، پرستاران و کادر درمان شدید تر است که بعد از بهبودی این نوزادان تمام زحمات و خستگی ها یشان بر طرف میشود.
سپس دکتر مرضیه حسن پور، دانشیار گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان روز جهانی نوزاد نارس را تبریک گفت و این روز را فرصتی برای معرفی نوزادان نارس به جامعه و جلب حمایت برای آنها و خانواده هایشان دانست.
 در ادامه دکتر صادق نیت رئیس مجتمع، ضمن آرزوی موفقیت و تبریک این روز به همه پدران و مادران حاضر و گفتن خدا قوت به همه پزشکان، پرستاران بخش نوزادان و NICU گفت: با تلاش اساتید مجتمع زایمان‌های پرخطر و پیچیده با ریسک بالا با حضور تیم‌های مختلف جراحی انجام می‌شود که مایه توفیق و افتخار تمامی کارکنان و درمانگران این مرکز دانست.
سپس آریاملو مترون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات مجتمع این است که کادر بیمارستان به همراه پدران و مادران به‌صورت تیمی کار می‌کند که همراهی خوب پدران و مادران نیز در کاهش میزان مرگ‌ومیر نوزادان نارس تأثیرگذار است وی همچنین در پایان سخنان خود از تلاش خستگی‌ناپذیر مادران این کودکان، پزشکان و پرستاران نیز تقدیر و تشکر کرد.
مراسم با صحبت‌های کوتاه و صمیمانه والدین نوزادان ادامه پیدا کرد که تجارب تلخ و شیرین خود را با حاضرین در میان گذاشتند و گزارش درمانگران این مرکز از پیشرفت‌های حاصله در کشور درزمینهٔ مراقبت و درمان نوزادان نارس و اهمیت پیگیری پس از ترخیص قسمت‌هایی از این مراسم بود.
در انتهای مراسم از 11 نفر از پزشکان، پرستاران و کادر درمان‌بخش نوزادان و NICU با اهدای لوح تقدیر شد و همچنین به‌رسم یادبود و تشکر هدایایی به کودکان حاضر داده شد.
خبر: شهره بیات
عکس: مرزبان، ملکی
 

کلمات کلیدی
تهیه کننده: