محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

برگزاری چهاردهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۲

در نشست این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی معاونت فرهنگی در به بحث و تبادل نظر در خصوص الزامات و چالش‌های موجود حوزه فرهنگی در مجتمع پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهاردهمین نشست اعضای تیم رهبری و مدیریت این مرکز در سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ مرداد با حضور دکتر سیدحسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونین درمان، پشتیبانی، امور دانشگاهی، فرهنگی و سایر اعضا و مدعوین در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در این نشست دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاونت درمان، دکتر سید علی مومنی معاون امور دانشگاهی، دکتر مرتضی دارایی معاون امور فرهنگی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام، دکتر زهرا پناهی رئیس بیمارستان ولیعصر، دکتر روح الله میری رئیس انیستو کانسر، دکتر رضا ارشادی سرپرست بیمارستان حضرت مهدی (عج)و سایر اعضا حضور داشتند. همچنین حجت الاسلام قریشی مسئول نهاد مقام معظم رهبری، حجت الاسلام ملک محمدی مدیر مرکز فرهنگی قرآن و عترت، حجت الاسلام نورالهدی امام جماعت مسجد المهدی، دکتر سید رضا رئیس کرمی عضو هیئت علمی گروه کودکان، دکتر عظیم میرزازاده عضو هیئت علمی گروه داخلی، دکتر سید حسن امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی، دکتر محمدرضا عباسی رئیس بخش نفرولوژی و سایر مدعوین حضور داشتند.
رئیس مجتمع ضمن اشاره به این موضوع که این نشست اولین جلسه رسمی تیم مدیریت و رهبری مجتمع درخصوص برنامه‌های فرهنگی است و با توجه به  اهمیت دغدغه‌های فرهنگی اجتماعی پس از پیروزی انقلاب گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی بزرگترین مرکز آموزشی درمانی کشور است که نزدیک به ۴۰ درصد از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مرکز مشغول به خدمت هستند. بنابراین نیاز به حضور متولی مستقل فرهنگی در این مجتمع ملموس بود. از حدود دو ماه پیش دکتر دارایی به عنوان معاون امور فرهنگی در این مرکز فعالیتشان را آغاز کردند که جای امیدواری است.
در ادامه دکتر دارایی معاون فرهنگی مجتمع ضمن اشاره به آمار بالای فراگیران، اساتید و کارکنان شاغل در این مرکز گفت که این مرکز دارای بزرگترین مجموعه پاویون کشور است و به ارائه گزارشی از عملکرد دو ماهه اخیر پرداخت.
وی پیشنهادهایی در خصوص برگزاری جلسات آموزشی با امتیاز فرهنگی در مجتمع، استفاده از ظرفیت گروه های دانشجویی علاقه مند به امور فرهنگی و اولویت امور مسجد را مطرح کرد و سپس به مرور کوتاه برنامه های پیش رو مانند پویش نذر خون پرداخت.
سپس حجت الاسلاو والمسلمین  سید مجید قریشی مسئول نهاد رهبری در تهران با اشاره به اساتید و ذخایر انسانی دغدغه‌مند برای امور اجتماعی و فرهنگی در مجتمع گفت: در آینده ان شاءالله شاهد رویش‌های جدیدی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: کار پزشکی سنخیت زیادی با امور فرهنگی دارد برای مثال جدیت بیمار برای رعایت دستورات درمانی، تعیین اولویت صحیح درمانی و همچنین حذف عوامل خطرزای محیطی در کنار نسخه مناسب در بهبود بیمار موثر است. در مورد مشکلات فرهنگی هم این دست مسائل وجود دارد. اولویت‌های فرهنگی باید به نحوی چیده شود تا جامعه استنباط نکند که تنها برای ارائه آمار کاری انجام می‌شود و از حل مشکلات خبری نیست.
وی برگزاری نظرسنجی در حوزه فرهنگی برای رعایت اولویت‌های فرهنگی را خواستار شد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه گفت: دین ما به صورت اولویت بندی شده مسائل را مطرح کرده که از مهمترین مولفه‌های دینی خداپرستی است.
وی خواستار حضور فعال تیم مدیریتی مجتمع و معاونت فرهنگی در حل مشکلات و پیگیری حل مسائل رفاهی فراگیران و کارکنان شد تا تاثیرات مثبت آن در محیط کاری نیز نمایان شود.
همچنین تشویق به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان و فراگیران در زمینه‌های ازدواج، همسرگزینی، حل مسائل زندگی مشترک، فرزند پروری و ... از دیگر محورهای سخنان وی بود.
در ادامه مسئول نهاد رهبری دانشگاه بر همکاری کامل با مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برای برگزاری دوره های دارای امتیاز فرهنگی و اهمیت برپا کردن کرسی های آزاد اندیشی به عنوان دغدغه‌ مقام معظم رهبری تاکید کرد.
سپس دکتر امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی مجتمع با یادآوری خاطره نامگذاری این مجتمع به واسطه فرود آمدن هلیکوپتر حامل حضرت امام در محوطه اصلی مجتمع و سپس رهسپاری ایشان به سمت بهشت زهرا در بهمن سال ۱۳۵۷ برای ایراد سخنرانی تاریخی خود، افزود که مجتمع بیمارستانی امام خمینی از بسیاری لحاظها برای دانشگاه و کشور دارای اهمیت ویژه ای است و عملکرد مثال زدنی و کم نظیر این مرکز در زمان شیوع همه‌گیری کرونا که موجب تقدیر اخیر از این مرکز شده نشان داد که چگونه این مجتمع می‌تواند در بحث‌های فرهنگی و توسعه و گسترش اخلاق مداری موثر باشد. وی با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغ رهبر گفت: بند اول این سیاست‌ها کاملاً فرهنگی است و در بند ۲ به استفاده از ظرفیت سلامت جهت رشد معنویت در تمامی جامعه اشاره شده استکه نشانه ای از اهمیت مسائل فرهنگی در بحث سلامت است. وی استفاده از نظرات راهگشا پس از اخذ مشورت، افزایش حضور مسئولین در مسجد المهدی و نماز جماعت، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و اخلاق حرفه‌ای را در این مرکز باعث رونق مسائل فرهنگی دانست.
در ادامه دکتر عباسی رئیس بخش نفرولوژی در خصوص مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه به ویژه گروه فراگیران و اساتید جوان مساله حل اینگونه مشکلات را مرتبط با فرهنگ و اثرگذار بر خروجی فرهنگی دانست.
دکتر عباسی ضمن اشاره به سخنان آیت الله آملی جوادی خواستار مبارزه موثر با پدیده غیر اسلامی و بی پشتوانه طب های منسوب به ائمه و جلوگیری از آسیب اجتماعی به واسطه مداخله سودجویان غیر متخصص در امر درمان شد.
دکتر میرزازاده عضو هیئت علمی گروه داخلی در سخنانی گفت: فروکاستن مسائل فرهنگی به مسائل مذهبی باعث ایجاد دلزدگی می‌شود پرداختن به کتاب، موسیقی، ادبیات، فیلم و هنر در مقوله فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. باید نسل جدید را شناخت و با زبان آنها با ایشان سخن گفت و وقتی شکاف فرهنگی نسل جدید را پذیرفتیم به دنبال راهکارهای برای ترمیم این شکاف خواهیم رفت.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *