محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

جلسه اسفند ماه کمیته احیای نوزادان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در جلسه کمیته احیای نوزادان مجتمع بر لزوم افزایش همکاری تیم‌های مرتبط با انتقال بیماران، خرید تجهیزات موردنیاز احیا و انتقال نوزادان و کاهش زمان انتقال بیماران تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دوشنبه 16 اسفند 1400 با حضور دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر امیر نداف هیئت‌علمی گروه نوزادان، احد اکرمی مدیر خدمات پشتیبانی، نبی‌الله رضایی رئیس امور عمومی بیمارستان ولیعصر (عج) و اعضای تیم‌های درمانی نوزادان، زنان، مامایی، جراحی قلب و بهبود کیفیت در سالن شورای ولیعصر برگزار شد.

دکتر نداف با تاکید بر اهمیت کیفیت انتقال نوزادان و کمک به اصلاح روند موجود گفت: تیم انتقال نوزادان مجتمع ازنظر علمی و تعداد کامل است و شامل فلو، رزیدنت و ماماست و حتی برحسب ضرورت گاهی خود اتند همراه بیمار می‌رود. در بحث تجهیزات انتقال ایمن نوزادان در مجتمع به آمبولانس مجهز به انکوباتور پرتابل نیاز است تا فرآیند انتقال تسریع و تسهیل شود.

وی در ادامه با اشاره به مرجعیت مجتمع در حوزه مادران باردار دچار نارسایی قلبی افزود: در تهران تنها بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، امام حسین (ره)، شریعتی امکان ارائه خدمات فوق تخصصی به این بیماران را دارند. با توجه به این‌که مادران با نارسایی قلبی اغلب تنها یک شانس برای مادر شدن دارند، تلاش برای حفظ جان نوزادان آن‌ها از نگاه انسانی و اجتماعی بسیار مهم است.

این عضو هیئت‌علمی نوزادان مجتمع همچنین دستگاه بلندر نئوپاف را یک ابزار حیاتی در احیای نوزادان عنوان کرد.

احد اکرمی در خصوص تعداد آمبولانس‌ها و نحوه مدیریت آن‌ها توضیحاتی داد و گفت: با توجه به تعداد جابه‌جایی‌های بیماران بین بخش‌های مختلف مجتمع و پراکندگی ساختمان‌ها، طبیعتاً این تعداد آمبولانس کافی نیست و استفاده بهینه از آن‌ها بستگی به نحوه مدیریت و زمان‌بندی مناسب دارد. همه ما چه در حوزه درمانی و چه غیر درمانی نسبت به بیماران پاسخگو هستیم و خصوصاً وقتی پای مادر و نوزاد در میان است عواطف انسانی هم درگیر می‌شود. قطعاً همه می‌خواهیم مشکلی را در مسیر ارائه خدمات به بیماران برطرف کنیم و هیچ‌کس نمی‌خواهد که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

نبی‌الله رضایی همکاری و تعامل را مبنای کار تیمی در تکمیل حلقه انتقال بیمار خواند و گفت: همه ما یک تیم هستیم و می‌خواهیم یک پای‌کار را بگیریم. ضمن در نظر گرفتن چهارچوب‌های قانونی همه کارها با همکاری متقابل، شدنی است.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *