محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

جلسه کمیته احیای بزرگ‌سالان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در جلسه کمیته CPR مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مهم‌ترین چالش‌های ثبت اطلاعات در فرم گزارش عملیات احیا بحث و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، جلسه کمیته احیای بزرگ‌سالان مجتمع چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر مژگان رحیمی هیئت‌علمی گروه بیهوشی و دبیر علمی کمیته ، دکتر فریناز موسوی سرپرست درمانگاه پزشکی قانونی، فاطمه حمیدی فر مسئول و کارشناس  هماهنگ کننده ایمنی بیمار، خلیلی دبیر اجرایی کمیته CPR ، فرشته علیپور مسئول کارشناسان و تکنسین‌های مجتمع و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در این جلسه ضمن بررسی روند پیشرفت مصوبات جلسه گذشته  در خصوص محتویات کیف احیاء در واحد پاتولوژی ، بخش فیزیوتراپی و سایر مراکز پاراکلینیک غیر درمانگاهی بحث و تبادل‌نظر شد.
دکتر اورندی ضمن بررسی چک لیست محتویات کیف احیا گفت:  نیازی به احیا پیشرفته نیست و کیف احیا به جای ترالی کد میتواند کمک کننده باشد  زیرا هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ  اقتصاد سلامت به نفع سازمان ها  و بیمار می باشد .
وی افزود: طبق قوانین سازمانهای بالادستی و شرایط جاری بیمارستان باید چک لیست کیف احیا تدوین و در کمیته های احیا و دارو درمان مجتمع مطرح و  ابلاغ شود.
معاون درمان مجتمع  بر مستندسازی دقیق عملیات CPR تأکید کرد و گفت: یک کار درمانی به صورت تیمی انجام می‌شود و پس‌از پایان کار  باید تمام مراحل به ‌صورت دقیق ثبت شود.
دکتر اورندی با اشاره به تکمیل برگه های گزارش احیا در بیمارانی که دچار ارست پیش از پذیرش شده اند و در وضعیت جمود نعشی هستند گفت: باید کارگروه ایجاد  و شیوه نامه ای برای آن تدوین شود و همچنین برای تکمیل  فرم احیا  برای بیماران با  وضعیت جمود نعشی   باید مکاتباتی با معاون درمان دانشگاه صورت گیرد .
وی با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی سرویس  معالج  موظف است بیمار را CPR کند گفت: عملیات احیاء در بخش های فوق تخصصی توسط پزشک مقیم باید انجام گیرد و در صورت نبود  باید جایگزین آن حتما مشخص شود .
همچنین در این جلسه به مشکلات ثبتی بیمارانی که پس از گذشت ساعاتی از فوتشان به مجتمع آورده می‌شوند اشاره شد  و در انتها هم‌اندیشی در راستای استخراج مشکلات ثبت اطلاعات در فرم گزارش عملیات احیا  بحث و تبادل نظر شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *