محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

جلسه کمیته بررسی علل مرگ‌ومیر مادران باردار مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

دکتر کروندیان هدف از برگزاری منظم جلسات مرگ‌ومیر بیمارستانی را ارتقای کیفیت درمان ، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی خواند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، جلسه کمیته بیمارستانی تحلیل ریشه‌ای (RCA) مورتالیتی مادر باردار مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه 15 تیر ۱۴۰۱ با حضور دکتر فهیمه قطبی زاده رئیس کمیته، دکتر دلدار  رئیس گروه زنان و مامایی مجتمع،  دکتر کسری کروندیان دبیر علمی کمیته مرگ‌ومیر و عوارض، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار و کارشناس هماهنگ‌کننده ایمنی بیمار، عصمت نیک‌خواه مسئول بلوک زایمان و پست پارتوم مجتمع و سایر اعضا باهدف بررسی علمی علل مخاطرات مادران باردار در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر کروندیان ضمن ارائه اطلاعاتی مربوط به بیمار و فرآیندهای مراقبتی و درمانی انجام‌شده بر روی بیمار از بدو ورودش به مجتمع گفت: طبق مشاهدات پرونده مدیریت پزشکی بیمار به‌خوبی صورت گرفته و کادر درمانی تمام تلاش خود را برای حفظ بیمار انجام داده است.
دبیر علمی کمیته بر حضور هم‌زمان اساتید بیهوشی در کنار اساتید زنان به‌منظور کاهش خطرات مورتالیتی مادران باردار نیازمند به مراقبت‌های ویژه تأکید و همکاری  و تعامل بیشتر این دو گروه را مهم دانست.
وی یادآور شد: سرویس معالج باید تا انتقال کامل بیمار به ریکاوری و همچنین  درروند احیا حضور فعال داشته باشند تا از بروز خطرات احتمالی کاسته شود و همچنین گروه زنان درصورتی‌که بیمار پیچیده‌ای بود  و احتمال دادند  که ممکن است  به اتاق عمل  برود باید هر چه سریع‌تر به گروه بیهوشی اطلاع دهند تا اقدامات درمانی  لازم برای بیمار انجام شود.
در ادامه دکتر کروندیان در خصوص اهمیت برگزاری کمیته‌های مورتالیتی گفت:  ما در این جلسات  درواقع با شناسایی خطاها و پیشگیری از تکرار آن‌ها  قصدمان همفکری و تعامل بین گروه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به بیماران است.
 دبیر علمی کمیته با تأکید بر ثبت دقیق  گزارش‌های پزشکان در پرونده‌های بیماران گفت: یک کاردرمانی به‌صورت تیمی انجام می‌شود و پس از پایان کار  باید تمام مراحل به‌صورت دقیق ثبت شود و همچنین باید  در همه برگه‌های پرونده  بیماران مهر و امضا اساتید و رزیدنت‌ها  وجود داشته باشد گاهی تنها به خاطر یک گزارش اشتباه و یا عدم ثبت درست پرونده بیمار، ممکن است مسئولان مرکز را مدت‌ها درگیر دادگاه و پاسخگویی به مقامات قضایی کنند.
 دکتر قطبی زاده بر اهمیت حضور اساتید بیهوشی و رزیدنت‌های سال بالا  در اتاق عمل و همچنین تعامل بیشتر گروه بیهوشی وزنان تأکید کرد.  
در پایان کارشناسان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با موضوعات مطروحه پرداختند و با توجه به نظرات ارائه‌شده تصمیمات لازم گرفته شد.

 

 

 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *