محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

مراسم گرامیداشت ارتحال بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجید قریشی: روح‌الله آمد تا یاد خدا در دل‌ها زنده بماند

با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، جمعی از مسئولان، اساتید و کارکنان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مراسم سی و سومین سالروز عروج ملکوتی بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی در این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه 11 خرداد 1401 مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد رحلت پایه‌گذار انقلاب اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام سید مجید قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، دکتر محمدتقی نوربالا رئیس بخش روان‌تنی و یکی از سخنرانان این مراسم، اعضای تیم رهبری و مدیریت، روسای بخش‌ها، مدیران، مسئولان و کارکنان واحدهای پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی، جمعی از اعضای هیئت‌علمی و فراگیران این مرکز در تالار مرکز تصویربرداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام قریشی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: این افتخار نصیب من شد تا در سالگرد رحلت امام در بیمارستانی که مزین به نام ایشان است حضور یابم. دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افتخار اولین حضور دوباره روح‌الله زمان به کشور را در تاریخ خود دارد. این مرد بزرگ برای ملت ما یک تولد بود. با نگاهی به تاریخ گذشته به تفاوت‌های این مرد آسمانی با دیگر رهبران ایران و جهان پی می‌بریم. امام انسانی باایمان عظیم و روحی لطیف و در یک‌کلام جمع اضداد بود. در برابر ستمگران و ابرقدرت‌ها باصلابت و سرسخت و در برابر ستمدیدگان رئوف و مهربان بود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رمز موفقیت امام را یاد خدا خواند و تشریح کرد: امام معتقد بود همه‌چیزش، نگاه، زبان، حرکت و همه و همه باید برای خدا باشد. مهم‌ترین چالش دوران ما را دور بدون بشریت از خدا می‌دانست. مرگ و زندگی در راه عشق برای امام خمینی تفاوتی نداشت. وقتی به تاریخ زندگی امام خمینی می‌نگرید چیزی جز اخلاص و بزرگواری در او نمی‌بینید. روح‌الله آمد که خدا را فراموش نکنیم. او می‌خواست تا آدم‌های بهتری شویم. همه انبیا و اولیای الهی برای نیکو کردن ما آمده بودند، برای ساختن انسان نیکو، جامعه نیکو و علم نافع؛ یک الله یک حی بیشتر نیست از اوییم و به‌سوی او می‌رویم. مرگ برای انسان وجود ندارد بلکه توفی است و از جهان فانی به جهان ابدی منتقل می‌شویم. پس چرا باخدا نباشیم.
وی با اشاره به کتاب «انقلابی به نام خدا» نوشته کلر بریه و پیر بلانشه دو روزنامه‌نگار فرانسوی افزود: بر اساس بررسی‌های نویسندگان این کتاب تنها انقلابی که به نام خدا بود و یک مرد الهی آن را با کمک مردمش پیش برد و ماندگار شد انقلاب اسلامی ایران بود. خدا می‌گوید یقین داشته باشید که هرکه از جنود من شد شکست‌ناپذیر است. امروز جهان ما پر است از جادوگران زمان موسی که با انواع جادوها و شعبده‌ها سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارند؛ اما نباید ترسید و غمگین شد. اگر در ایمانتان بمانید آسیب نخواهید دید.
حجت‌الاسلام قریشی در پایان بیاناتش از امام خمینی به‌عنوان فقیه، فیلسوف و عارف یادکرد و گفت: امام اهل تبلیغ نبود او اهل کشف و شهود بود.
رئیس دانشگاه با ارسال یک پیام تصویری ضمن بیان تسلیت تصریح کرد: بزرگ‌ترین تحول قرن بیستم، ظهور انقلاب اسلامی ایران بود. امام خمینی (ره) مرد بزرگی بود و خودباوری و خوداتکایی را به ما آموخت. این مرد حکیم کارهای نشدنی را انجام داد. نقش ایشان در توسعه نظام سلامت کشور ستودنی است. در همین مجتمع پیشرفت‌های بزرگی پس از انقلاب در حوزه تحقیقات و آموزش پزشکی، پیوند عضو و درمان سرطان و ... صورت گرفته که باید در شکوفایی هرچه بیشتر آن تلاش کنیم. امیدوارم با کمک هم دانشگاه را بهتر از قبل کنیم و برای درمان بیماری‌های رانت و فساد در جامعه بکوشیم.
دکتر نوربالا نیز شاکر بودن، مردمی و ساده زیستی، نظم و دقت، متقی بودن، اعتدال هیجان الهی و نگاه بیم و امید و خوف رجای امام خمینی در رهبری و ولایت را از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیت امام عنوان کرد و در ادامه توضیحاتش گفت: من به پیشنهاد شهید محلاتی و در کنار حاج احمد آقا (فرزند امام خمینی (ره)) مسئولیت راه‌اندازی بیمارستان جماران را عهده‌دار شدم و توفیقی بود که تا زمان فوت امام از نزدیک با خصائل ایشان آشنا شوم. امام هم شاکر خدا بودند و هم شاکر مردم؛ من مدیریت زمان را از امام آموختم.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *