محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دهمین جلسه هم‌اندیشی روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ه) در سال ۱۴۰۰

در جلسه بهمن‌ماه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص پیشرفت پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک و همچنین سویه جدید کرونا (اومیکرون) بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دهمین نشست مشترک هیئت‌ رئیسه و روسای بخش‌ های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ در سالن شورای ریاست این مرکز هم‌ زمان به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
  دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: به یمن میلاد باسعادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و با توجه به اینکه بوفه مجتمع حدود ۶ ماه غیرفعال بود و مراجعه‌ کنندگانی که از اقصی نقاط کشور برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز مراجعه می‌ کردند برای تهیه مایحتاج  لازم خود مجبور بودند به خارج از مجتمع  بروند و سختی‌ های زیادی را متحمل شوند به همین منظور با لطف خدا و با تلاش و همت معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ ریزی منابع دانشگاه و معاونت پشتیبانی مجتمع  و همچنین همکاری فروشگاه زنجیره‌ ای گروه هفت توانستیم با بازسازی فضای بوفه قبلی شعبه جدید فروشگاه زنجیره‌ ای هفت‌ با نام مدافعان سلامت را در مجتمع افتتاح کنیم و این شعبه تنها شعبه‌ ای که به‌ صورت ۲۴ ساعته فعال است و امیدواریم که  با افتتاح این فروشگاه بتوانیم بخشی از مشکلات مراجعه‌ کنندگان را ازلحاظ رفاهی مرتفع سازیم.
رئیس مجتمع با اعلام این خبر که در درب شرقی مجتمع میز خدمت برای مراجعه‌ کنندگان برپا شده است گفت: با توجه به گستردگی و وسعت این مرکز مراجعه‌ کنندگان برای دریافت  خدماتی همچون پاسخ به نامه، گرفتن جواب آزمایش، نوبت‌ دهی و موارد دیگر دچار سردرگمی  و زحمت می‌ شدند در این راستا با راه‌ اندازی میز خدمت  توانستیم میزان ورودی بیمارستان را تا حدی کاهش دهیم به‌ طوری‌ که روزانه حدود ۸۰۰ مورد پاسخگویی آزمایش در میز خدمت  انجام می‌ شود و امیدواریم در آینده نزدیک به سمت الکترونیکی کردن خدماتی که نیاز به کاغذ دارند، پیش رویم.
در ادامه دکتر دهقان ضمن تبریک به دکتر عباسی رئیس جدید بخش نفرولوژی مجتمع و تشکر از زحمات دکتر لسان پزشکی رئیس سابق این بخش گفت: از دکتر لسان پزشکی که طی این سالها درمجتمع حضور داشتند و  زحمات زیادی را در امر آموزش، پژوهش و درمان این مرکز  کشیدند، تشکر می‌ کنیم  و امیدواریم که با حضور دکتر عباسی در بخش نفرولوژی شاهد پیشرفت خدمات  بیش‌ ازپیش این بخش باشیم.
رئیس مجتمع با اشاره به ساماندهی پارکینگ طبقاتی مجتمع گفت: با توجه به اینکه  پارکینگ طبقاتی توسط مجتمع اداره می‌شود با کمک و تلاش دانشگاه بنا داریم هرچه سریع‌ تر کل فضای پارکینگ را طی چند ماه آینده فعال کنیم.
وی با اشاره به مراحل پیشرفت پروژه نسخه‌ نویسی الکترونیک درمجتمع افزود: در طرح نسخه‌ نویسی الکترونیک با چالش‌ های زیادی مواجه بودیم که اگر صبوری و همکاری  تمام اساتید به‌ ویژه روسای بخش‌ ها نبود، این پروژه  به این سرعت پیش نمی‌ رفت به طوریکه در ۲۷ آذر که ما نسخه نویسی الکترونیکی را در مجتمع آغاز کردیم ۱۵ نسخه ثبت شده ولی الان ما روزانه حدود  ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ نسخه  را در مجتمع ثبت می‌کنیم و امیدواریم مشکلات و چالش‌های آن هر چه سریعتر مرتفع شود.
در ادامه دکتر صالحی  معاون امور دانشگاهی مجتمع با اشاره به آغاز اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ ها گفت: یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ مقرر شده که ارزیابی اعتبار بخشی آموز شی مجتمع براساس سنجه‌های اعتباربخشی حوزه آموزش  مورد بررسی قرار گیرد.
سپس دکتر صالحی  در گزارشی سویه جدید  کرونا اومیکرون را در کشور‌های آفریقای جنوبی و آمریکا مورد بررسی قرار داد و گفت: سویه جدید  کرونا اومیکرون نسبت به سویه  دلتا به سرعت زیاد افزایش پیدا می‌کند و  زمان پیک  آن حدود ۴ هفته  می‌باشد  و ممکن است دراین مدت کوتاه فشار زیادی بربدنه  بهداشت  و درمان کشوروارد کند  و مجتمع باید پیش بینی‌های و آمادگی های  لازم را جهت مقابله با این موج  احتمال داشته باشد. وی مهم‌ ترین راه مقابله با شیوع اومیکرون در کشور را واکسیناسیون دوز سوم و رعایت پروتکل‌ های کامل  بهداشتی دانست.
سپس دکتر کرامتی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد ارزیابی اعتبار بخشی آموزشی  و همچنین برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته  در این زمینه را ارائه داد.
دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات گزارش تفصیلی از روند اجرای نسخه‌ نویسی الکترونیکی درمجتمع را ارائه کرد.
وی  در ادامه از همکاری خوب اساتید مجتمع در طرح نسخه‌ نویسی الکترونیک تشکر کرد و گفت: با توجه به روند خوب مراحل اجرای پروژه نسخه‌ نویسی الکترونیکی  درمجتمع، این مرکز  الان جزء بیمارستان‌های برتر در حوزه نسخه‌ نویسی است  و امیدواریم که  با همراهی  و تعامل خوب  بتوانیم کارها را به‌ سرعت تسهیل و مسیر اجرای پروژه را بیش‌ از پیش هموارتر کنیم.
در پایان اساتید مجتمع نقطه نظرات خود را در خصوص مشکلات و چالش موجود  در رابطه با نسخه‌ نویسی الکترونیکی ارائه کردند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *