محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در دومین جلسه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارشی از روند خدمت تلفیق دارویی درمجتمع و همچنین گزارش عملکرد واحد روابط عمومی مجتمع ارائه و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین نشست ماهانه روسای بخش‌های این مرکز ، چهارشنبه 4 خرداد 1401 با حضور دکتر محمدتقی بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بخش‌های بالینی در سالن شورای ریاست برگزار شد.
دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع  ضمن تشکر از حضور رئیس دانشکده پزشکی و روسای بخش های  مجتمع در این جلسه  در روز تعطیل گفت:  حضور شما اساتید بزرگوار در این روز تعطیل  نشان‌دهنده آن است که مسائل بیمارستان برای شما بزرگواران اهمیت ویژه‌ای دارد.
دکترسید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع ضمن تشکر از گزارش  واحد روابط عمومی و بخش مراقبت‌های دارویی مجتمع گفت: در حوزه روابط عمومی مجتمع  برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته که میتوان  انتظار داشت در آینده نزدیک واحد های درمانی و پاراکلینیکی مجتمع بهتر به جامعه شناسانده  شود قطعاً تهیه کلیپ ها و اخبار مرتبط با عملکرد واحدها و بخش های مختلف به مراجعین  کمک می‌کند که از خدمات واحدهای مختلف مجتمع آگاهی داشته باشند و در زمینه درمانی خود، آموزش‌های لازم را دریافت کنند.
دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی  مجتمع ضمن تشکر از حضور دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی و همچنین تبریک به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اساتیدی که امروز در جلسه هستند خیلی بهتر از من سابقه آزادسازی خرمشهر را  می‌دانند و نقش جدی در  آن روزها  در دفاع داشته‌اند امیدوارم که همه ما به سمتی برویم که مثل آن زمان‌ها  بتوانیم از کیان مملکت دفاع کنیم.
معاون امور دانشگاهی مجتمع ضمن دعوت از همه اساتید مجتمع برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت:  این مراسم چهارشنبه 11 خرداد 1401  ساعت 11 در تالار تصویربرداری مجتمع  با سخنرانی دکتر قناعتی رئیس دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجید قریشی رئیس نهاد رهبری دانشگاه  برگزار خواهد شد.
دکتر صالحی  با اشاره به گسترش ویروس آبله میمونی «Monkeypox»در دنیا گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد ویروس آبله میمونی  در دنیا در حال گسترش است درواقع این بیماری یک بیماری ویروسی است که محدود به چند کشور آفریقایی در حوزه استوایی بوده اما متأسفانه گویا با مهاجرت و مسافرت‌هایی که به این کشورها صورت گرفته گزارش‌هایی از ابتلا افراد به این ویروس در بعضی از کشورها شده  است.  این بیماری با توجه به  کاهش سطح ایمنی بشر ممکن است خیلی مهلک باشد تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی از علائم اولیه آبله میمونی است. بثورات و بیرون‌زدگی‌های پوستی نیز از علائم این بیماری بوده که ممکن است اغلب در صورت ظاهر شود و سپس به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند.
وی افزود : راه‌های انتقال این بیماری از طریق Airborne و قطرات تنفسی است  و دوره کمون آبله میمون (فاصله از عفونت تا شروع علائم) معمولا بین شش تا ۱۳ روز است البته دوره نهفتگی آن می‌تواند بین پنج تا ۲۱ روز نیز باشد و طبق تحقیقات، واکسیناسیون علیه آبله می‌تواند حدود ۸۵ درصد در جلوگیری از این بیماری مؤثر واقع شود.
در ادامه دکتر زهرا جهانگرد رئیس بخش مراقبت‌های دارویی به ارائه گزارشی در خصوص پیشرفت خدمت تلفیق دارویی در بخش‌ها و همچنین مداخلات انجام‌شده در پروسه تلفیق دارویی پرداخت.
وی با اشاره به مهم‌ترین عوامل در پیشرفت خدمت تلفیق دارویی گفت: مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مسئله در پیشرفت تلفیق دارویی همکاری پزشکان در فرآیند ترخیص بیمار، تعیین و تکلیف داروها قبل از بستری بیمار، مستندسازی درست در پرونده بیمار و شناسایی بیمارانی است که چندین داروی مختلف دریافت میکنند.
دکتر جهانگرد تصریح کرد: درواقع تلفیق دارویی بهینه‌سازی ایمنی  دارویی بیمار در حین تغییر مراقبت‌های دارو و درمان است.
دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان مجتمع ضمن تشکر از همه بخش‌ها به خاطر همکاری خوبشان با بخش مراقبت‌های دارویی  مجتمع گفت: این همکاری باعث شده است که بتوانیم خدمات تلفیق دارویی درمجتمع به بهترین نحو ارائه شود و همچنین در این زمینه مبحث نسخه الکترونیک به ما خیلی کمک کرده است  تا  بتوانیم خطاهای پزشکی خودمان را تا حد زیادی کاهش  دهیم  و تشکر ویژه‌ای دارم از همه اساتید که درزمینه نسخه‌نویسی الکترونیک فعالیت خوبی دارند  و امیدوارم که  با همراهی  و تعامل اساتید  بتوانیم کارها را به‌سرعت تسهیل دهیم.
مرادی دلیر مسئول روابط عمومی مجتمع  گزارشی از عملکرد واحد روابط عمومی مجتمع در سال ۱۴۰۰ و ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ را ارائه کرد و گفت: من از اساتید و مسئولان مجتمع برای وقتی‌که امروز به واحد روابط عمومی مجتمع اختصاص دادند تشکر می‌کنم .
وی افزود: درواقع  ایجاد تفاهم، استقرار اعتماد و شناخت متقابل مجتمع  بیمارستانی امام  خمینی (ره) و مخاطبان آن از طریق اطلاع‌یابی،  اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی رسالت اصلی روابط عمومی این مرکز  است و این  مهم با توجه به گستردگی مأموریت‌ها و جایگاه مجتمع و رویدادهای اختصاصی آن در بین جامعه و رسانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
مسول روابط عمومی مجتمع با اشاره به رسالت جدید روابط عمومی عنوان کرد :در زمینه عملکرد روابط عمومی جلساتی با ریاست و معاونت های امور دانشگاهی و درمان و پشتیبانی داشته ایم وهدف  اولیه ما این است که خدمات مجتمع که در همه بخش های مجتمع انجام میگردد در رسانه ها بازتاب داشته باشد و همگان بدانند که کادر درمان و اساتید مجتمع به همه مراجعینی که از اقصی نقاط کشورو از شهر های دور و نزدیک  به اینجا مراجعه می کنند ، چه خدمات ارزشمند و منحصر به فردی را ارائه میکنند . ما با شناسایی  این اقدامات و به تصویر کشیدن و منعکس کردن آن شاید بتوانیم  قطره کوچکی از دریای بی کران خدمات مجتمع را به نمایش بگذاریم.
همچنین در این جلسه موضوع تعطیلی اضطراری و شیفت فراگیران گروه‌های مختلف در روزهای آلودگی هوا و سایر تعطیلات اضطراری کشور موردبحث و بررسی اعضای جلسه  قرار گرفت.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *