محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

در جلسه خردادماه روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص وضعیت گردشگری سلامت (IPD)، جذب توریسم درمانی و همچنین کمبود نیروی پرستار در این مرکز بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین نشست ماهانه روسای بخش‌های این مرکز در سال جاری، چهارشنبه سوم خرداد 1402 با حضور دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، معاونان پشتیبانی، امور دانشگاهی و روسای بخش‌های بالینی در سالن شورای ریاست برگزار شد.
رئیس مجتمع با اشاره به کمبود نیروی پرستار درمجتمع گفت: بحث کمبود نیروی پرستار یک مسئله جدی و کلان است و همه بخش‌های درمانی ازجمله دولتی و خصوصی در کشور با این چالش بزرگ مواجه هستند امیدواریم که با برگزاری آزمون استخدامی تعداد بسیاری نیروی پرستار به این مرکز تزریق تا بسیاری از چالش‌ها در رابطه با کمبود نیرو مرتفع شود.
دکتر اینانلو گفت: در بحث گردشگری سلامت باید همه اساتید مشارکت داشته باشند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
دکتر صالحی معاون امور دانشگاهی مجتمع ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: درواقع این روز برای همه ما یک روز ملی است چراکه باجان فشانی جوانان این مرزوبوم در آن زمان آرامش را به کشور عزیزمان ایران آوردند و با توجه به اینکه بسیاری از اساتید برجسته این مرکز در آن دوران حضور فعالی داشتند ما دست تک‌تک این عزیزان را به گرمی می‌فشاریم و برایشان آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم این ایثارگری‌ها همچنان در جامعه ادامه‌دار باشد.
معاون امور دانشگاهی مجتمع گفت: با توجه به کمبود نیروی پرستار و همچنین عملکرد بسیار خوب این قشر زحمتکش باید شرایط رفاهی، مالی و... آن‌ها در وزارت خانه دیده شود تا پرستاران ما بدون هیچ دغدغه و با آرامش خاطر فعالیت خود را ادامه دهند.
در ادامه دکتر خاتمی با اشاره به کمبود نیروی پرستار در بخش‌ها گفت: کمبود نیروی پرستاری در بخش‌ها تبدیل به یک مشکل جدی شده است که باید تمهیداتی در خصوص تأمین نیروی کادر پرستاری درمجتمع اندیشیده شود.
دکتر خسرو صادق نیت رئیس بخش اختلالات خواب مجتمع گفت: کمبود نیروی پرستار یک موضوع جدی است که باید در این رابطه بررسی‌های دقیق‌تری صورت پذیرد و با توجه به اینکه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین مرکز درمانی کشور است باید مسائل و چالش‌های آن به‌صورت ویژه دیده شود و همچنین در این راستا باید به مسئولان بالادستی بازخورد لازم ارائه تا این مسئله به‌صورت علمی و برنامه‌ریزی‌شده مرتفع شود.
دکتر سورکی معاون پشتیبانی مجتمع در خصوص کمبود نیروی پرستاری گفت: باید از طرف دانشگاه و وزارت خانه در رابطه با کمبود نیروی پرستاری تمهیداتی اندیشیده شود تا در حوزه تأمین نیرو به‌ویژه پرستاری مداخلات جدی‌تری صورت پذیرد و در این زمینه انگیزش لازم برای جذب نیرو در نظر گرفته شود.
دکتر کشوری با اشاره به حرفه پرستاری گفت: پرستاری یک کار حرفه‌ای و تخصصی است و با توجه به اینکه در یک وضعیت بحرانی در رابطه با کمبود نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم باید تصمیمات کلان و امتیازاتی در خصوص تأمین نیروی پرستاری در مجلس، وزارت خانه و... در نظر گرفته شود.
در بخش دیگری از جلسه دکتر گنجعلی خان مدیر درمان دانشگاه گزارشی از وضعیت گردشگری سلامت (IPD) مجتمع ارائه کرد و گفت: گردشگری سلامت (IPD) یا ارائه خدمات درمانی به بیماران بین‌الملل از سال‌ها قبل با توجه به نرخ ارز موردتوجه خاصی قرارگرفته است و از کشورهای همسایه بیماران ارجاع می‌شود اما به دلایل مختلفی تاکنون سهم ما در جذب بیماران خارجی بسیار محدود بوده که با توجه به پتانسیل بسیار خوب این مجموعه از بابت حضور اساتید برجسته، انجام اعمال بسیار پیچیده جراحی و انواع پیوندها و... باید به‌صورت جدی‌تر در این حوزه ورود پیدا کنیم و از ظرفیت گردشگری سلامت درمجتمع به‌خوبی بهره‌مند شویم.
وی افزود: صنعت گردشگری سلامت باهدف جذب گردشگران سلامت درمجتمع همچنین ایجاد بستر درمانی لازم در کشورهای همسایه بسیار مهم است در قدم اول باید مجوزهای لازم برای IPD (گردشگری سلامت) درمجتمع نهایی شود و در قدم بعدی تیم IPD مجتمع تقویت و نیز پرداختی‌های مرتبط به‌صورت شفاف مشخص گردد درواقع فرصتی است برای درآمدزایی اساتید تمام‌وقتی تا خارج از سقف خود اقدامات درمانی ویژه‌ای را انجام دهند.
در ادامه هادوی مسئول گردشگری سلامت معاون درمان دانشگاه گزارشی از وضعیت فعلی مجتمع در رابطه با گردشگری سلامت، اقدامات معاونت درمان در خصوص IPD ارائه کرد.
دکتر سید حسن امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی گفت:در خصوص گردشگری سلامت درمجتمع گفت: باید بخش ویژه‌ای در رابطه با گردشگری سلامت در نظر گرفته شود و همچنین پایگاهی درمجتمع باید مستقر باشد تا همه کارها از این حوزه مدیریت شود.
وی افزود: استفاده از نیروهای تمام‌وقتی به تنهایی، در حوزه گردشگری سلامت کار اشتباهی است به‌طوری‌که با توجه به حجم کار بالای این افراد خدمات به‌خوبی ارائه نمی‌شود و همچنین ممکن است آن‌ها از حوزه آموزش و پژوهش مغفول بمانند که باید در این زمینه بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

 

 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *