محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در دومین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص ارزیابی شاخص‌های نظرسنجی در مجتمع و شکایات بیماران در سه‌ماهه چهارم سال 1400 بحث و تبادل‌نظر شد.

در دومین جلسه کمیته اخلاق بالینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص ارزیابی شاخص‌های  نظرسنجی  درمجتمع و شکایات بیماران در سه‌ماهه چهارم سال 1400  بحث و تبادل‌نظر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین جلسه کمیته بیمارستانی  اخلاق بالینی مجتمع سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی ، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی ، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر شهرام صمدی دبیر علمی کمیته ،پرستو آریاملو مدیر پرستاری، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار، هما صادقیان مسئول حقوق‌گیرندگان خدمت، امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت ،  خدیجه آسترکی مسئول مددکاری و علی قلی نژاد کارشناس رسیدگی به شکایات در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد.
 این جلسه با پیگیری مصوبات جلسات گذشته آغاز شد، سپس دکتر اورندی  معاون درمان مجتمع ضمن تشکر از دکتر مامک طهماسبی هیئت‌علمی مجتمع به خاطر حضورشان در جلسه کمیته اخلاق مجتمع گفت: حدود 2 سال است که در رابطه با نرم‌افزار رستک درمجتمع کار می‌کنیم و   هدف این است که  اول  مشکلات اصلی مشخص وسپس علت آن را پیدا کنیم  ، بنابراین  یکی از محاسن الکترونیکی  سازی فرآیندها این است که  بتوانیم جز به‌جزدر آن مداخله کنیم .
دکتر اورندی با تأکید بر مشخص شدن علت شکایت درمجتمع  گفت: باید جزئیات شکایت مشخص شود  و بر اساس آن تدابیر لازم و   کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی گذاشته تا از وقوع شکایات احتمالی در آینده  جلوگیری شود.
دکتر اورندی با تأکید بر استفاده از سامانه رستک درمجتمع گفت: با توجه به اینکه در سامانه رستک امکاناتی ویژه‌ای  وجود دارد وبرای نظرسنجی بسیار کاربردی است بنابراین  باید توجه بیشتری به آن شود.   
دکتر صالحی معاون امور دانشگاهی مجتمع گفت: به‌واسطه  دکتر دارایی  که مسئولیت فراگیران را درمجتمع بر عهده‌ دارد و تقریباً به‌صورت متوسط از سال قبل بیش از 2 برابر رسیدگی به شکایات  در حوزه فراگیران صورت گرفته است  که امیدواریم این مسئله به حداقل میزان  خود برسد تا  در نهایت رضایتمندی بیماران بیشتر شود .
معاون امور دانشگاهی مجتمع  با اشاره به شایع‌ترین شکایات درمجتمع گفت: ما باید شایع‌ترین عامل شکایت و همین‌طور بر اساس آن بالاترین شکایتها را مشخص و به‌صورت جز به‌جز بررسی  و جهت رفع مشکلات   آنالیز و ریشه‌یابی داشته باشیم .
آریاملو مدیر پرستاری مجتمع با اشاره به مقایسه گروه‌های مختلف گفت: گروه‌های بیهوشی و اتاق عمل کمتر با بیمار در ارتباط هستند ولی  بیشترین گروهی که بابیمار در ارتباط است  کادر پرستاری  می باشد و با توجه به این موضوع آنها   را  باید  با خود گروه پرستاری ارزیابی کرد.
وی افزود:  درواقع بیشترین شکایت ما  برخورد نامناسب است ولی وقتی بررسی انجام می‌شود می‌بینیم که بسیاری از مشکلات ما سیستمی است نه فردی ، و آن قسمتی که ما می‌توانیم کمک کنیم این است که ایرادات سیستمی را بشناسیم و در جهت  رفع  آن‌ها حرکت کنیم.
 حمیدی فر با اشاره به مقایسه گروه‌های مختلف باهم گفت: مقایسه گروه‌های مختلف باهم کار سختی است درواقع  با توجه به اینکه هدف ما  ارتقا سیستم و افزایش رضایتمندی بیماران است  باید هر گروه را با خودش در  یک جدول مقایسه‌ای  به‌صورت فصلی روند  مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد  .
در ادامه صادقیان مسئول حقوق‌گیرندگان خدمت  به ارائه گزارشی از شکایات بیماران در سه‌ماهه چهارم سال 1400 به تفکیک سطوح مختلف کادر پزشکی، پرستاری، اداری، مالی پرداخت و گفت: تعداد شکایات در حال حاضر  معقول  و غیرمنطقی نیست و امیدواریم  که همین روند ادامه‌دار باشد.

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *