محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه کمیته اقتصاد درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در سال 1401

دومین جلسه کمیته اقتصاد درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در سال جاری باهدف کاهش کسورات و افزایش درآمد بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، دومین جلسه کمیته اقتصاد درمان  مجتمع یکشنبه 29 خرداد 1401 در سالن شورای ریاست برگزار شد.
مهندس سورکی با اشاره به مبحث درآمد و هزینه درمجتمع گفت: با توجه به مبحث درآمد و هزینه در محیط‌های درمانی درصورتی‌که اگر هزینه‌ها  به‌درستی بالانس نشود ممکن است دچار کسورات شویم پس باید در کمیته اقتصاد درمان به سمتی برویم که همه فرآیندها  به‌درستی بررسی و ریشه‌یابی  و به واحدهای ذی‌ربط بازخورد داده شود.
وی افزود: با کمک حوزه معاونت درمان مجتمع  باید جلسات کمیته اقتصاد درمان به‌صورت مستمر برگزار شود و همچنین  پیشنهادات لازم  مبنی بر کاهش کسورات و افزایش درآمد بیمارستان ارائه  شود تا  اصلاحات ساختاری صورت گیرد و در صورت نیاز واحدهای  مالی و درآمد مجتمع مداخلات خود را انجام دهند.
معاون پشتیبانی مجتمع با تأکید بر ثبت دقیق پرونده‌ها در سامانه سپاس گفت: با توجه به بسته شدن سامانه سپاس مربوط به سال 1400 باید واحد درآمد و فناوری اطلاعات مجتمع   هر چه سریع‌تر تمام پرونده‌های  سال 1400 را در سامانه سپاس ثبت کنند  تا ضرر و زیان مجتمع  در این رابطه به حداقل برسد.
مهندس سورکی با اشاره به زیان ده بودن مجتمع در بحث اعمال جراحی گلوبال ها گفت: یکی از مواردی که از مدت‌ها قبل با آن مشکل‌داریم همان زیان ده بودن اعمال جراحی گلوبال ها است که در این رابطه  مکاتباتی با معاونت درمان دانشگاه صورت گرفته و راه‌حل‌هایی ارائه‌شده  تا بتوانیم این زیان‌ها را به حداقل برسانیم.
وی تأکید کرد باید جلسات و کلاس‌های آموزشی مداومی برای آشنایی گروه‌های هدف با  آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها گذاشته شود.
در ادامه دکتر گنجعلی خان با اشاره به عدم تطابق اختلاف سامانه سپاس با سیستم اطلاعات بیمارستان در رابطه با کاهش فرانشیز گفت: با توجه به اینکه  عدم تطابق در اظهاری بیمارستان و عملکرد سامانه سپاس وجود دارد باید هرچه سریع‌تر واحد درآمد و IT مجتمع پرونده‌های سال 1400 را در سامانه سپاس ارسال کنند   و آن را در اولویت کارهای خودشان قرار دهند.
سپس نصرالهی دبیر کمیته اقتصاد درمان مجتمع گزارشی از بررسی هزینه فایده اعمال جراحی گلوبال، تعرفه خدمات و اعمال جراحی گلوبال، میزان سود دهی و زیان دهی اعمال جراحی بر اساس (بخش، ماه / فصل، سازمان‌های بیمه گرو...)  به‌منظور  اصلاح نظام پرداختی کارانه و مقایسه هزینه گلوبال با بالین ارائه کرد.
همچنین اعضای جلسه در خصوص سوددهی یا زیان دهی اعمال جراحی گلوبال نقطه نظرات خود را ارائه کردند.توضیح اینکه این کمیته با حضور مهندس
محمدعلی  سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر مریم رادین منش مدیر اداره اقتصاد درمان معاونت درمان دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان مدیر درمان، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان،  محمدحسن امراللهی مدیر منابع انسانی،  پرستو آریاملو مدیر پرستاری، رحمان نصرالهی دبیر کمیته اقتصاد درمان و سایر اعضاء کمیته برگزار شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *