محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه کمیته طب انتقال خون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

در جلسه کمیته انتقال خون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص راهکارهای بهبود مدیریت انتقال خون، کمک به کاهش امحای خون و فرآورده‌های خونی بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین جلسه کمیته طب انتقال خون مجتمع در سال جاری، دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 با حضور دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر سمانه سالاروند هیئت‌علمی گروه پاتولوژی و مسئول فنی آزمایشگاه، عباس فراهانی سوپروایزر سلامت مجتمع ، اعظم قاهان سوپروایزر کنترل عفونت، مائده محمودی دبیر کمیته و کارشناس بانک خون، فرشته حاجی بیگی کارشناس ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ولیعصر(عج)  برگزار شد.
در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات گذشته ، گزارش درخواست خون و عدم مصرف آن و موارد عدم انطباق بررسی شد.
دکتر سالاروند با اشاره به ارسال نمونه CBC جهت چک گروه خونی بیماران گفت: به‌منظور پیشگیری از خطاهای احتمالی به بخش‌ها اطلاع داده‌شده  است که برای همه بیماران به‌ویژه بیماران که هیچ‌گونه سابقه‌ای در بانک خون ندارند  باید نمونه CBC خون ارسال شود  ولی متأسفانه نمونه CBC و لخته به‌صورت هم‌زمان ارسال می‌شود  و باید هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد که در فاصله زمانی مشخص نمونه CBC جدید  به بانک خون ارسال شود.
دکتر اینانلو بر لزوم  ارسال نمونه CBC به‌محض بستری بیماران تأکید کرد و گفت: هر بیماری با هر پروستیجر درمانی که  در بیمارستان بستری می‌شود   باید BLOOD GROUP برای آن نوشته و همچنین برای  بیماری که احتمال می‌دهند در فرآیند درمان آن نیاز به تزریق خون یا فرآورده‌های  آن وجود دارد  در روز اول BLOOD GROUP گرفته شود.
وی افزود: درست‌ترین کار این است که  اگر تزریق خون برای بیماری به‌صورت اورژانسی نیست باید  قبل از تزریق خون از اتاق عمل نمونه ارسال شود و کراس مچ آن نهایی و بعدازآن خون به بیمار تزریق شود.
مدیر نظارت بر درمان مجتمع  تصریح کرد:هرگونه تزریق خون در بخش‌ها  باید با تائید پزشک مقیم انجام شود.
همچنین در این جلسه اعضای کمیته در خصوص راهکارهای بهبود مدیریت انتقال خون درمجتمع و کمک به کاهش امحای خون و فرآورده‌های خونی در بخش‌ها تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری کردند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *