محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

دومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

در دومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی (کد ۲۴۷) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن ارائه گزارش آمار سه‌ماهه در خصوص اهم چالش‌های این واحد بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دومین جلسه کمیته مدیریت درمان سکته حاد قلبی سه‌ شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر مریم مهر پویا هیئت‌ علمی گروه قلب و دبیر اجرایی کمیته، دکتر بابک گرایلی عضو هیئت‌ علمی گروه قلب و عروق، دکتر افشاری منش مسئول فنی انبار مرکزی داروخانه ۱۳ آبان، طاهره زرعی چیان مدیر پرستاری، حمیرا علی نژاد سرپرستار بخش ECCU، مریم اسدالهی مسئول درآمد و ترخیص، نیکو رمکی مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.
در ابتدا دکتر احمدی فلو اینترونشن قلب مجتمع توضیحاتی در خصوص کد ۲۴۷ و بیماران اعزامی به این مرکز ارائه کرد و گفت: برخی از بیماران بعد از شروع علائم سکته قلبی و تماس با اورژانس ۱۱۵ وحضور کادر پزشکی بر بالین بیمار با نظر پزشک متخصص قلب و تشخیص STEMI به یکی از مراکز درمانی هماهنگ با کد ۲۴۷ ارجاع می‌ شود.
وی افزود: با توجه به اینکه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یکی از مراکز فعال در خصوص کد ۲۴۷ است، هنگامی‌ که بیماری مشکوک به سکته قلبی از طریق اورژانس و یا EMS به این مرکز ارجاع می‌ شود برای آن primary PCI انجام می‌ شود.
در ادامه دکتر احمدی به تبیین آمار سه‌ ماهه کد ۲۴۷ مجتمع پرداخت و گفت: در فروردین‌ ماه ۲۵ بیمار، در اردیبهشت ۱۹ بیمار و در خرداد ۲۲ بیمار در این مرکز primary PCI انجام‌ شده است.
دکتر اورندی معاون درمان مجتمع بر بررسی زمان دقیق Door to Device کد ۲۴۷ بیماران ارجاع شده از طریق اورژانس و EMS تأکید کرد.
همچنین در این جلسه، برخی از چالش‌ های زمان‌ بندی انتقال بیماران در سطح مجتمع و تجهیزات موردنیاز برای اقدامات استراکچرال و اینترونشنال بررسی شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *