محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1402

دکتر امیرحسین اورندی: بهبود فرآیندها با رویکرد توزیع عادلانه وظائف و مسئولیت‌ها در رفع چالش‌های بیمارستانی راهگشا و موجب افزایش رضایتمندی بیماران اورژانس خواهد بود

در جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مهم‌ترین چالش‌های مربوط به درخواست مشاوره‌های قلب و اکو بررسی و همچنین پروتکل شرایط بحرانی بخش اورژانس بازنگری شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، سومین جلسه کمیته ارتقای خدمات اورژانس این مرکز در سال جاری یکشنبه 11 تیر 1402 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمد افضلی مقدم رئیس اورژانس و دبیر علمی کمیته، دکتر مریم پرنیان مدیر نظارت بر درمان، دکتر پیام صراف هیئت‌علمی گروه نورولوژی، دکتر حامد وحیدی هیئت علمی گروه داخلی قلب و عروق، طاهره زرعی چیان مدیر امور پرستاری، حسین کرمی سوپروایزر آموزشی اورژانس و دبیر اجرایی کمیته و سایر اعضا در سالن شورای ریاست برگزار شد.

دکتر اورندی با تبیین شرایط جاری اورژانس گفت: هدف طلایی ما در بخش اورژانس تعیین تکلیف بیماران زیر 6 ساعت است که هنوز با آن فاصله‌داریم. نباید برای سرعت بخشی به کار بیماران خود در سرویس‌های مختلف فشار کار را متوجه بخش اورژانس کنیم. بستن الکتیو هم در شرایط ازدحام اورژانس از روی ناچاری و تنها برای کمک به کاهش بار اورژانس است؛ بنابراین تعامل دوسویه پزشکان گروه‌های مربوطه با طب اورژانس و گروه قلب بسیار راهگشا بوده و بار زیادی از درخواست‌های غیرضروری را می‌کاهد.

معاون درمان مجتمع با تاکید بر ضرورت اصلاح فرآیندهای مربوط به درخواست ویزیت و مشاوره گروه‌های تخصصی در اورژانس افزود: تلاشمان این است که حجم کارها در اورژانس به‌درستی توزیع شود به‌گونه‌ای که رزیدنت‌ها زیر حجم کارها آسیب نبینند و درعین‌حال خدمات به‌درستی به بیماران اورژانس ارائه شود. معضل کمبود نیروی انسانی مختص مجتمع نیست و بسیاری از بیمارستان‌ها به آن دچارند. با توجه به تامین تجهیزات و جانمایی بخش‌ها در بیمارستان حضرت مهدی (عج)، بهبود فرآیندها با رویکرد توزیع عادلانه وظائف و مسئولیت‌ها بهترین راهکار برای رهایی از چالش‌های موجود بوده و رضایت‌مندی بیماران را افزایش خواهد داد.

دکتر افضلی مقدم با اشاره به حجم بالای درخواست مشاوره قلب و اکو در بخش اورژانس گفت: این درخواست‌ها فقط از سوی طب اورژانس نیست و بسیاری از آن‌ها از سوی سایر سرویس‌های تخصصی مجتمع است. باید گفت حجم درخواست‌های مشاوره قلب و اکوی بدون اندیکاسیون اورژانس هم در این میان کم نیست. پیشگیری از درخواست‌های غیر اورژانسی کمک مهمی به تسریع مشاوره‌های اورژانسی بوده و مخاطرات بیماران نیازمند را کاهش می‌دهد. باید خطاها در این حوزه به گروه‌ها بازخورد داده شود. همکاران طب اورژانس عمدتاً خدمات و تعیین تکلیف بیماران اورژانس را متوقف به انجام مشاوره‌ها نمی‌دانند.

نصرتی با ارائه گزارش آمار بیماران نیازمند به مشاوره قلب و اکو در بخش اورژانس (خرداد 1402) گفت: در اورژانس به‌طور میانگین روزانه 35 ویزیت قلب در سه و نیم ساعت انجام می‌شود که البته با توجه به حضور رزیدنت مقیم قلب در اورژانس انتظار می‌رود این زمان به حداقل خود برسد. در بحث مشاوره اکو هم متأسفانه در شیفت‌های عصر و شب و روزهای تعطیل مشاوره اکوی قلب در اورژانس انجام نمی‌شود.

در این جلسه حسین کرمی همچنین در خصوص پروتکل شرایط بحرانی بخش اورژانس و مداخلات انجام‌شده در رفع چالش‌های مربوط به نقل‌وانتقال ایمن بیماران اورژانس به سرویس‌های معالج از طریق واحد دیسپچ توضیحاتی داد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *