محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

اولین جلسه کمیته احیا مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1400

دکتر اورندی معاون درمان مجتمع: عملیات احیا بیماران حاصل تلاش یک کار تیمی درمانی -آموزشی است و باید به‌دقت ثبت شود

در جلسه کمیته CPR مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) مهم‌ترین چالش‌های ثبت اطلاعات در فرم های گزارش عملیات احیا و گزارش آماری شاخص‌های احیا در سال‌های 99-1398 بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اولین جلسه کمیته بیمارستانی احیا (CPR) مجتمع، چهارشنبه 21 مهر 1400 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر مژگان رحیمی عضو هیئت‌علمی گروه بیهوشی و دبیر کمیته، دکتر شهرام باقری حریری عضو هیئت‌علمی گروه طب اورژانس، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، فاطمه حمیدی فر مسئول ایمنی بیمار و سایر اعضا در سالن شورای ریاست مجتمع برگزار شد.

دکتر اورندی بر مستندسازی دقیق عملیات CPR تأکید کرد و افزود: یک کارتیمی درمانی آموزشی انجام می‌شود و بدیهی است پس‌ازآن باید تمام مراحل به‌صورت دقیق ثبت شود.

وی همچنین با اشاره به ورود فراگیران جدید در آبان ماه سال جاری گفت: بهتر است از همین آغاز بحث‌های آموزش مهارت‌های دیجیتالی (digital skill)، نحوه ثبت اطلاعات در HIS و سایر فرم‌های الکترونیکی مربوطه به فراگیران برنامه‌ریزی شود تا در آینده برای نسخه‌نویسی و پرونده‌های الکترونیک با مشکل مواجه نشوند.

در این جلسه دکتر رحیمی به مقایسه آماری شاخص‌های مهم CPR اعم از تعداد احیا و موارد احیا موفق و ناموفق در بیماران کووید و غیر کووید به‌صورت کلی و همچنین به تفکیک ماه در سال‌های 1398 و 1399 پرداخت و در ادامه با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های ثبت اطلاعات فرم گزارش عملیات احیا در HIS بیمارستان بر اصلاح اشتباه رایج ثبت کامبی تیوب به جای لوله تراشه تأکید کرد.

وی با اعلام روزهایی که بیشترین میزان CPR مجتمع در 6 ماهه اول سال جاری در آن‌ها انجام‌شده است از تمامی گروه‌های تخصصی اعم از بیهوشی، قلب، جراحی و ... که بیشترین حضور را در تیم CPR دارند قدردانی کرد و افزود: در این میان گروه بیهوشی تنها گروهی است که در تمام احیاها حضور دارد.

دکتر حریری در این جلسه به مشکلات ثبتی بیمارانی که پس از گذشت ساعاتی از فوتشان به مجتمع ارجاع یا آورده می‌شوند در سامانه اطلاعاتی بیمارستان اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که براکی کاردی شدید یکی از ریتم‌های ارست قلبی است باید در HIS تعریف شود.

حمیدی فر نیز با تأکید بر اهمیت ثبت دقیق زمان و نتایج عملیات احیا و نظارت دقیق بر آن از سوی سوپروایزرهای اورژانس اشاره کرد و گفت: برخی از این مشکلات وابسته به فرد و برخی نیز سیستمی هستند اما آنچه بسیار مهم است نظارت سوپروایزران بر حضور اعضای تیم احیا و روند عملیات احیا اعم از کمبود نیرو، تجهیزات و داروهاست که باید در کمال دقت و صحت انجام شود.

در پایان اعضا بر هم‌اندیشی مدیریت پرستاری و سوپروایزران در راستای استخراج مشکلات ثبت اطلاعات در فرم گزارش عملیات احیا، طراحی برگ نظارت سوپروایزران، ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع آن‌ها و اجرای آزمایشی یک‌ماهه در صورت تائید اعضای کمیته احیا، توافق کردند.

 

کلمات کلیدی
شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *