محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

سومین جلسه کارگروه مدیریت زخم و استومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

دکتر اورندی: توجه به کیفیت ارائه خدمات درمانی در درازمدت صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت

سومین جلسه کارگروه مدیریت زخم و استومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) باهدف بررسی کیفی و کمی اقلام مصرفی و لیست پانسمان‌ها و کیسه‌های استومی درمانگاه زخم این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) سومین جلسه کارگروه مدیریت زخم و استومی این مرکز دوشنبه 8 آذر 1400 با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، دکتر نسیم خواجوی سرپرست بخش داخلی جنرال، دکتر افشاری منش نماینده داروخانه و بخش مراقبت دارویی، صمد شمشاد مسئول درمانگاه زخم، حسین کرمی سوپروایزر آموزشی و اسفندیار عسگری سوپروایزر این مرکز در سالن شورای ریاست برگزار شد.

در این جلسه که باهدف بررسی کیفی و کمی اقلام مصرفی و لیست پانسمان‌ها و کیسه‌های استومی درمانگاه زخم تشکیل شد، دکتر اورندی با اشاره به محدودیت منابع و اهمیت مصرف بهینه گفت: در استفاده از برندهای مختلف وسایل و تجهیزات مصرفی باید، هم به حفظ کیفیت ارائه خدمات و هم مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های آن برای بیماران و مرکز توجه کنیم. توجه به کیفیت ارائه خدمات درمانی در درازمدت صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به نیاز غالب بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی به خدمات سرجیکال و مدیکال همزمان، افزود: ایجاد فضای فیزیکی مناسب و ارائه خدمات متمرکز به این بیماران یکی از راهکارهایی است که باید با همفکری گروه‌های تخصصی ترمیمی، ارتوپدی، عفونی و عروق بررسی شود.

پرستو آریاملو بابیان این نکته که بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی اغلب سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند افزود: این بیماران در بیشتر موارد نیاز به خدمات اورژانسی ندارند و باید فرآیند مناسبی برای ارائه خدمات به آن‌ها تعریف شود.

وی همچنین مدیریت تخت‌های بستری و مدت ماندگاری بیماران بخش‌ها را در کاهش آمار زخم‌های فشاری مؤثر خواند.

دکتر خواجوی نیز در این خصوص گفت: تسریع روند جراحی بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی منجر به کاهش طول مدت اقامتشان می‌شود و در رفع چالش‌های موجود در این حوزه مهم است.

خبرنگار: نجمه باهو 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *