محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

جلسه هم‌اندیشی با مدیر داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه

دکتر خسرو صادق نیت: با کمک و همدلی حتی فشار بیشتری را متحمل می‌شویم تا هیچ بیمار تنفسی به‌سختی نیفتد

در نشستی با حضور رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، دکتر محمدرضا روئینی و اعضای گروه مراقبت سرپایی کرونا فرآیند نسخه‌پیچی و تحویل دارو به بیماران بستری موقت کووید 19 موج پنجم در این مرکز تسهیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در این جلسه که چهارشنبه 6 مرداد ۱۴۰۰ در سالن شورای ریاست این مرکز برگزار شد؛ با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع، دکتر محمدرضا روئینی مدیر داروخانه‌های بیمارستانی، دکتر زهرا جهانگرد رئیس بخش مراقبت‌های دارویی، دکتر سید رضا رئیس کرمی معاون آموزشی، دکتر سید علی دهقان منشادی معاون درمان، اعضای تیم مراقبت سرپایی کووید و مسئولان ارشد داروخانه 13 آبان مجتمع در خصوص نحوه سازوکار تحویل بسته دارویی درمان موقت به بیماران موج پنجم کرونا باهدف رفاه حال بیماران بحث و تبادل‌نظر شد.

دکتر خسرو صادق نیت ضمن قدردانی از حمایت و همراهی مسئولان داروخانه‌های بیمارستانی گفت: در شرایط بحرانی موج پنجم باید همه حلقه‌های زنجیره خدمت با ظرفیت فوق‌العاده‌ای فعال باشند و این امر در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) که کانون توجه رسانه و افکار عمومی است اهمیت بالایی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت حال بیماران و همراهانشان در طول فرآیند درمان کرونا افزود: با توجه به بار مراجعان سرپایی در این موج فعالیت اتاق عمل‌ها و درمانگاه‌های مجتمع کاهش و بیشتر ظرفیت کادر درمانی و پشتیبانی مرکز برای کمک به‌صف ارائه خدمات کووید اختصاص یافت. هدف این است که بیماران در دریافت خدمات موردنیاز اذیت نشوند و تا جایی که می‌شود با استفاده از امکانات و تخصص‌های موجود به تسهیل فرآیندهای درمانی و دارویی آنان کمک شود. باید خودمان را جای بیماران بگذاریم؛ به‌هرحال نباید هیچ بیمار تنفسی در بدو ورود به این مجتمع دچار سردرگمی شود و مسیر طولانی را با حال بد و بدون شناخت از فضای فیزیکی مجتمع برای دریافت بسته دارویی طی کند. با کمک و همدلی حتی فشار بیشتری را متحمل می‌شویم تا بیمار به‌زحمت نیفتد.

 در ادامه دکتر رویینی با اشاره به محدودیت‌های تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور خاطرنشان کرد: مجموعه داروخانه‌های دانشگاه با تمام ظرفیت و توان خود در راستای خدمت‌رسانی مناسب در شان نام دانشگاه علوم پزشکی تهران ساماندهی شده است. داروخانه ۱۳ آبان هم در میان داروخانه‌های کشور اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و باید پاسخگوی مأموریت‌های خاصی که به آن محول می‌شود در همه حال باشد که در شرایط فعلی کشور مسئولیت خطیری است.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *