محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امام خمینی

نشست روسای بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر خسرو صادق نیت: تمام ظرفیت‌های قابل بهره گیری برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در اختیار این بیماران است

با حضور رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارمین جلسه هم‌اندیشی روسای بخش‌ها و تیم مدیریت این مرکز در سال ۱۴۰۰ به بررسی چالش‌های موج پنجم کووید 19 اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهارمین جلسه هم‌اندیشی ماهانه روسای بخش‌ها، چهارشنبه 6 مرداد 1400 با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع و سایر اعضای تیم مدیریت و رهبری این مرکز در سالن شورای ریاست هم‌زمان به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
دکتر صادق نیت ضمن تشکر از تلاشهای شبانه روزی  تمامی گروه‌های درمانی و پشتیبانی مجتمع طی هفده ماه اخیر گفت: در موج پنجم همه‌گیری کرونا، در کنار گروه‌های صف خدمت اعم از متخصصین و فوق تخصص های اورژانس، عفونی، داخلی، ریه، بیهوشی و ICU کووید که بیشترین فشار را متحمل شده‌اند؛ همراهی و همدلی راهگشای دیگر گروه‌های فوق تخصصی و تخصصی نیز بسیار ارزشمند و ستودنی بوده است.
رئیس مجتمع با اعلام شرایط اضطراری افزود: تعداد تخت‌های بستری بیماران کووید در مجتمع به  ۵۰۰ تخت رسیده و از تمامی ظرفیت‌های مجتمع در این موج استفاده‌ شده است.
وی گفت: در صورت ادامه پیک پنجم و افزایش بار مراجعان، برنامه‌های عملیاتی ویژه‌ای تدبیر شده که در دستور کار قرار می‌گیرند.
وی ایجاد بخش‌های بستری موقت را در خدمت‌رسانی به هنگام و کنترل بیماری کرونا مؤثر خواند و گفت: اجرای پروتکل درمان بستری موقت و تزریق رمدسیویر منجر به کاهش فاحش نیاز به بستری و در نتیجه اشغال تخت‌های بستری کووید و امکان مدیریت قابل قبول این موج سهمگین شده است.
دکتر صادق نیت همچنین از پایان بازسازی و شروع به کار آشپزخانه صنعتی مجتمع و همچنین پایان بازسازی و شروع به کار قریب الوقوع  CSR جدید بیمارستان ولی‌عصر (عج) پس از ۵۰ سال خبر داد و افزود: دستگاه سی تی سیمولاتور انستیتو کانسر پس از سه سال پیگیری وارد ایران شده و هفته آینده وارد بیمارستان خواهد شد، این دستگاه نقش ویژه ای در افزایش دقت و کارایی دستگاه های پیشرفته و جدید شتابدهنده  و براکی تراپی که طی دو سال گذشته در انستیتو کانسر نصب و راه اندازی شده، خواهد داشت. همچنین وی از آغاز و پیشرفت سریع ساخت  ۳ بونکر جدید برای نصب و راه اندازی شتابدهنده های نسل جدید در  مجتمع توسط خیرین خبر داد.
در ادامه دکتر سید علی دهقان منشادی معاون درمان مجتمع با اشاره به تلاش‌های اساتید مجتمع در مدیریت و کنترل بیماری کرونا در پیک پنجم، به ارائه گزارشی از عملکرد مجتمع از ابتدای پاندمی تاکنون پرداخت.
معاون درمان مجتمع با اشاره به شرایط جدید و مدیریت کووید در کشور تصریح کرد: در حال حاضر با ابتلای بیش از سه هزار بیمار در کشور به ویروس کووید که به طبع آن تعداد مراجعه‌کنندگان به مجتمع افزایش پیدا کرده است؛ شاهد یکی از سخت‌ترین دوران پاندمی کرونا هستیم.
در ادامه دکتر دهقان به مهم‌ترین چالش‌های مجتمع در پیک پنجم کرونا همچون محدودیت تخت بستری عادی و ویژه، خستگی کادر درمان، نیاز به تأمین نیروهای پزشک، پرستار، کمک بهیار و خدمات با توجه به حجم بالای مراجعان اشاره کرد و افزود: عدم رعایت پروتکل‌های صحیح بهداشتی، کندی روند واکسیناسیون همگانی در کشور و متأسفانه مراجعه بیماران بدحال‌تر از ابتدای بحران که نیاز به درمان‌های پیچیده‌تر دارند، احتمال افزایش مورتالیتی را در ادامه موج افزایش می‌دهد.
معاون درمان مجتمع در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مدیریت پشتیبانی مجتمع و گروه‌های آموزشی و درمانی در تجهیز اورژانسی بخش LDR ظرف 24 ساعت برای ارائه خدمات درمان بستری موقت به بیماران کووید گفت: این بخش باهدف کمک به کاهش اشغال تخت‌های بستری در موج پنجم کووید و ارائه خدمات تزریق رمدسیویر و داروهای سرپایی به بیماران مبتلا به کرونا تجهیز شده است و توانسته تاکنون در مدیریت تخت‌های بستری، کمک قابل‌توجهی کند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *